Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:37:54 GMT

چند خبر کوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۰۵۸۳

چند خبر کوتاه از کردستان

فرماندار ویژه سقز روز چهارشنبه در بازید از واحدهای صنفی در سطح شهرگفت: باتوجه به اوج گیری کرونا در روزهای اخیر، تعدادی از واحدهای صنفی به قوانین ستاد کرونا بی توجهی کردند بنابراین  در این راستا ۲ واحد قلیانسرا و چایخانه در این شهرستان تعطیل شدند.

کامیل کریمیان اظهار داشت: واحدهای صنفی، با وجود اعلام قبلی ستاد کرونا به اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و اعلام در رسانه ها مبنی بر تعطیلی مشاغل مورد اشاره ولی به قوانین ستاد کرونا بی توجهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به صاحبان این مغازه ها افزود: باید به قوانین ستاد مقابله به کرونا عمل کنند تا سلامت خود و دیگران در معرض خطر قرار نگیرد و هرچه زودتر وضعیت قرمز شهرستان را به نارنجی، زرد و ابی تبدیل کنیم.

رییس مرکز بهداشت سقز هم در این ارتباط گفت: قلیانسراها به دلیل تجمع و استفاده از وسایل مشترک، برای انتقال و شیوع کرونا، خطرناک و حضور در آن بسیار پر ریسک است.

پرچین خسروپور اضافه کرد: افرادی که در قلیانسراها حضور دارند به دلیل نداشتن دستگاه های تهویه مناسب، ازدحام بالا و مشکل در تنفس کشیدن در این مکان ها، مستعد بیماری های تنفسی و کرونا هستند.

وی در ارتباط با ضرورت تعطیلی چایخانه ها هم تاکید کرد: تجمع بیش از پنج نفر در یک مکان کوچک در حال حاضر خطرناک و در صورتی که یکی از حاضران مبتلا به کرونا باشد در عرض ۱۵ دقیقه افراد دیگر را آلوده و بیماری شیوع پیدا می کند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 ۲۴۳ متکدی در سنندج ساماندهی شدند

مدیرمرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: سال گذشته ۲۴۳ متکدی از سطح شهر جمع آوری شدند که از این تعداد ۱۶۱ نفر مرد و ۸۲ نفر زن بودند.

 صلاح‌الدین وکیلی اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اجتماعی وجود متکدیان در معابر سطح شهر است که گاهی موجب نارضایتی شهروندان هم می‌شود.

وی افزود: در راستای کاهش پدیده زشت تکدی‌گری در سطح شهر طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان بصورت مستمر اجرا خواهد شد و بر این اساس پارسال ۲۴۳ متکدی ساماندهی شد.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: سال گذشته ۱۴۳ نفر از متکدیان جمع آوری شده متعهد به ترک تکدی‌گری شدند و با توجه به اینکه هشت نفر از متکدیان شهرها و استان‌های همجوار بودند با اخذ تعهد کتبی به شهرهای محل سکونتشان انتقال داده شدند.

وی اعلام کرد: ۶۸ نفر از متکدیان به دلیل نداشتن سرپناه در مجتمع اسکان داده شده و ۲ نفر از آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی و سه نفر دیگر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وکیلی با بیان اینکه ۱۹ کودک متکدی هم از سطح شهر در سال گذشته جمع‌آوری شده که با اخذ تعهد تحویل خانواده‌هایشان شدند، افزود: اطلاعات متکدیان جمع‌آوری شده در سامانه آسیب‌دیدگان اجتماعی بطور کامل ثبت خواهد شد.

وی با تقدیر از همکاری مراجع قضایی، نیروی انتظامی و دستگاههای حمایتی در راستای اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان، ابراز امیدواری کرد،با تعامل و همکاری شهروندان بتوانیم در راستای کاهش پدیده زشت تکدی‌گری در سطح شهر گام برداریم.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

۹ سارق در بیجار دستگیر شدند 

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار گفت: طی یک هفته گذشته در طرح ارتقای امنیت نوروز ۱۴۰۰، ۹ سارق در شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا صفری اظهار داشت: در قالب طرح ارتقای امنیت اجتماعی تعطیلات نوروزی این شهرستان ۲۹ فقره از سرقت ها  کشف و ۹ سارق در این خصوص شناسایی و دستگیر شدند. 

وی افزود: از ابتدای تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ تا امروز  ۹ سارق سابقه دار توسط پلیس  شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند و با شواهد و ادله جرم به ۲۹ فقره انواع سرقت  اعتراف کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه روزی و با تمام توان و تجهیزات با مجرمان و متخلفان برخورد می‌کند تصریح کرد: شهروندان هرگونه تخلف و جرم را از طریق مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

سرهنگ صفری  بر مقابله جدی با مخلان امنیت و آسایش مردم تاکید کرد و گفت: مشارکت و تعامل مردم با پلیس می‌تواند در حفظ، برقراری و ارتقای سطح امنیت، آرامش و آسایش در جامعه بسیار تاثیرگذار باشد.

شهرستان ۸۹هزار نفری بیجار در ۱۴۲کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد. 

۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در تالاب بین المللی زریبار احداث شد

رییس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان گفت: تعداد ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در محدوده گردشگری تالاب بین المللی زریبار مریوان احداث و تحویل شهرداری مریوان شد.

ابراهیم همت بلند اظهار داشت: بانوجه به تخصیص اعتبارات لازم از محل صندوق ملی محیط زیست تعداد ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در محدوده گردشگری تالاب بین المللی دریاچه زریبار بازسازی، احداث و تکمیل شد.

وی یادآور شد: تعمیر، بازسازی و احداث این سرویس های بهداشتی در راستای اجرای بخشی از طرح جامع ساماندهی محدوده گردشگری تالاب زریبار در طبقه فوقانی است که هم اکنون قابل استفاده و بهره برداری بوده و به مدیریت شهرداری مریوان واگذار شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان مریوان با بیان اینکه سرویس های بهداشتی طبقه همکف نیز در روزهای آتی تکمیل و در دسترس قرار خواهد گرفت افزود: برای احداث و بازسازی این سرویس های بهداشتی در مجموع اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

تالاب زریوار (زریبار) یکی از مهمترین دریاچه‌های آب شیرین در ایران و منطقه است و از غنی‌ترین و متنوع‌ترین اکوسیستم و پدیده زیست محیطی استان و کشور می‌باشد که با مساحت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش جزء مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان کردستان است و به دلیل جایگاه منحصر به فرد آن، از اهمیت اکولوژیکی، گیاهی، جانوری و هیدرولوژیکی بالایی برخوردار است.

شهرستان مرزی مریوان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان حفاظت محیط زیست اصناف سقز محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان حفاظت محیط زیست اصناف ویروس کرونا سازمان حفاظت محیط زیست اصناف سقز محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور جمع آوری و ساماندهی متکدیان استان کردستان دستگیر شدند سنندج مرکز محیط زیست سطح شهر ۹ سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس