Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن اروجی در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به ورود مجدد قم به منطقه قرمز کرونایی اظهار کرد: بر اساس اعلام رسمی امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه مراکز استان های کشور و از جمله قم در وضعیت قرمز کرونایی هستند و از این رو محدودیت های مناطق قرمز بر آن ها إعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از این محدودیت ها کاهش حضور کارکنان دستگاه های اجرایی تا یک دوم پرسنل و بر اساس تشخیص بالاترین مقام مسؤول آن دستگاه است، ضمن آن که همه مأموریت های اداری غیرضروری در شرایط قرمز کرونایی لغو می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: طبق شیوه نامه های تعریف شده، برگزاری جلسات ضروری در وضعیت قرمز کرونایی حداکثر با 15 نفر خواهد بود و البته گروه های شغلی دو، سه و چهار نیز به مدت دو هفته تعطیل اعلام می شود.

اروجی افزود: در این شرایط، تمامی مراکز آموزشی تعطیل خواهند بود و آموزش صرفا از طریق فضای مجازی دنبال خواهد شد.

وی سپس به تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت توجه داد و گفت: طبق مقررات، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی قم به همه شهرهای کشور ممنوع است، همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به قم نیز ممنوع خواهد بود و مشمول جریمه است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم از تداوم ممنوعیت تردد شبانه خودروهای شخصی از ساعت 22 تا 3 بامداد تا اطلاع ثانوی خبر داد و بیان کرد: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره مراسم های ماه مبارک رمضان بر برگزاری انفرادی أعمال تصریح دارد، ضمن آن که مقرر شده تا تصمیمات مقتضی درباره مراسم شب های قدر نیز در نشست های بعدی ستاد ملی اتخاذ شود.

وی افزود: توزیع نذورات در ماه مبارک رمضان به صورت بیرون بر خواهد بود و در عین حال مراسم های افطاری به صورت تجمعی نیز برگزار نخواهد شد.

اروجی سپس به ضرورت قرنطینه شدن افراد با تست مثبت کرونا توجه داد و گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، افرادی کرونامثبتی که قرنطینه را رعایت نکنند به دادستانی معرفی می شوند و مشمول جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم مدیریت بحران استان وضعیت قرمز کرونایی محدودیت های وضعیت قرمز مبارزه با کرونا شیوه نامه های بهداشتی قرمز کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند

به گزارش فارس، «الکساندر دو کارو» نخست وزیر بلژیک می‌گوید که شهرک نشینان محکوم شده در خشونت علیه فلسطینیها در کرانه باختری و یا دیگر مناطق فلسطینی باید موضوع تحریمهای مسافرتی قرار بگیرند. 

وی تاکید کرده است که دولت بلژیک چند هفته است که قصد دارد دسترسی شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیها را به خاک این کشور ممنوع کند. 

این تصمیم دولت بروکسل چند روز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن صدور روادید این کشور برای  شهرک نشینان اسرائیلی محکوم به خشونت در کرانه باختری و ورود آنها به خاک ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضع آمریکا گفت، بلینکن به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده بود که تل آویو باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسئول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

الکساندر دوکارو با اشاره به مواضع واشنگتن در این زمینه گفت: وزیر خارجه ایالات متحده نیز همین موضع را اتخاذ کرده و ما با همکاران آمریکایی خود در تماس هستیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌تواند این تحریم در واقعیت عمل کند. 

نخست وزیر بلژیک افزود: ما در لحظه بسیار حساسی هستیم و احترام به حقوق بشر، احترام به جان انسانها، توقف کشتار غیرنظامیان بیگناه، باید برای همه در اولویت باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به اراضی اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در میان گذاشته است.

دیگر خبرها

  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب