Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام معتمدی گفت: کانون فرهنگی هنری می تواند با استفاده از ظرفیت عظیم مسجد و با استعدادیابی صحیح، نقش هدایتگری برای تربیت هنرمندان متعهد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» با حضور در مجتمع فرهنگی هنری صائب، با مدیر و همکاران ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و نمایندگی خبرگزاری شبستان در اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این دیدار ضمن تبریک سال نو و اعیاد خجسته شعبانیه گفت: خوشبختانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان از لحاظ کمی و کیفی در جایگاه خوبی قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری می تواند حرکت به سمت عدالت فرهنگی در جامعه را هموار کند، اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری می تواند با استفاده از ظرفیت عظیم مسجد و با استعدادیابی صحیح، نقش هدایتگری برای تربیت هنرمندان متعهد داشته باشد.

 

حجت الاسلام معتمدی همچنین به برگزاری مستمر نشست های فصلی شواری هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تاکید کرد.

 

وی در بازدید از سامانه بچه های مسجد در جریان فرآیند فعالیت کانون های فرهنگی هنری در بخش های مختلف قرار گرفت و از تلاش های همکاران ستاد فهما استان در این سامانه تقدیر کرد.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نیستانی» گزارشی از اقدامات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در طرح ملی ایران قوی ارائه کرد و گفت: طرح ملی ایران قوی بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد(فهما) استان اصفهان افزود: این طرح ملی در محورهای مقاومت و عزت ایران اسلامی، قرآن و سیره اهل بیت(ع)، پیشرفت و امید به آینده و مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی با مشارکت در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، تصریح کرد: شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف اجرای طرح ملی ایران قوی در دومین رویداد ملی فهما است.

 

حجت الاسلام نیستانی با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی 40 عنوان برنامه در قالب 3 شبستان و 12 رواق است، افزود: رواق های نور، دانش، کتاب، همدلی و رسانه در ذیل شبستان فرهنگ، رواق های ترنج، قلم، نمایش، سرود و فیلم در ذیل شبستان هنر و رواق های فن آوری و کارآفرینی در ذیل شبستان نوآوری تعریف شده اند.

 

گفتنی است نزدیک به 2 هزار باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان فعالیت می کنند و تا کنون 350 هزار عضو با ورود به سامانه بچه های مسجد عضویت خود در یکی از کانون های فرهنگی هنری در سطح استان را انتخاب کرده اند. استان اصفهان از لحاظ تعداد کانون ها و تعداد اعضای کانون ها حائز رتبه نخست در کشور است.

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی طرح ملی ایران قوی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ایران قوی ستاد فهما رویداد ملی فهما طرح ملی فهما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان حجت الاسلام معتمدی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد استان اصفهان طرح ملی ایران قوی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس