Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@23:23:13 GMT

امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۱۳۹۳

امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند

استاندار کرمان گفت: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند تا مسئله کاهش اعتبارات و مدیریت آن را نداشته و از زیرساخت‌ها و حق و حقوق قانونی آنها نسبت به روستای دارای شورا مستقر محروم نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در بازدید از بخشداری مرکزی کرمان در سومین روز ثبت‌نام انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا از همه واجدان شرایط، معتمدان و جوانان تحصیل کرده برای ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستا دعوت کرد و ابراز داشت: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا نماند، با توجه به تاثیرگذاری که در جذب و مدیریت اعتبارات و توسعه روستاها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بعضی از روستاها به لحاظ واجد شرایط بودن تشکیل شورا در حال بروز‌رسانی هستند، 2700 تا 2800 روستای واجد شرایط داریم که حدود 8700 نفر کرسی شورا را در سطح استان تشکیل می‌دهند.

استاندار کرمان گفت: برای تشکیل شورای یک روستا، حداقل باید یک نفر بیش از تعداد مورد نیاز کرسی‌ها ثبت‌نام کنند و بنابراین به فرمانداران و بخشداران تاکید کرده‌ایم که مردم را برای حضور در ثبت‌نام تشویق کرده و از همه ابزار قانونی استفاده کنند.

زینی‌وند تصریح کرد: انتظار ما این است که برای هر روستا حداقل دو برابر تعداد کرسی‌ها ثبت‌نام داوطلب داشته باشیم تا در بررسی صلاحیت‌ها با مشکل مواجه نشوند.

استاندار کرمان گفت: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند تا مسئله کاهش اعتبارات و مدیریت آن را نداشته و از زیرساخت‌ها و حق و حقوق قانونی آنها نسبت به روستای دارای شورا مستقر محروم نشود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار کرمان زینی وند علی زینی وند استانداری کرمان علی زینی وند زینی وند علی زینی وند استاندار کرمان زینی وند استاندار کرمان تشکیل شورای یک روستا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد اسکندری در مراسم تجلیل از شورا‌ها و کارکنان دهیاری بخش مرکزی شبستر  گفت: این مبلغ از اعتبارات مالیات ارزش افزوده تامین شده است و دولت سعی می‌کند به اقتصاد روستا‌ها توجه داشته باشد چرا که روستا‌ها در خط مقدم تولید هستند.

وی با اشاره به اجرای سند تحول شورا‌ها عنوان کرد: روستا‌ها باید به ماهیت قبلیشان برگردند و تمام فعل و انفعالات همه باید منجر به این شود که روستا هویت خود را حفظ کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری با تاکید بر لزوم تشکیل اتاق اتاق وضعیت روستا‌ها افزود: باید برآورد دقیقی از ظرفیت‌ها و آسیب‌های روستا در اتاق وضعیت موجود باشد تا تصمیمات و طرح‌ها بر اساس آنها اجرایی شود.

فرماندار شهرستان شبستر نیز در این نشست گفت: شورا‌ها نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی مشارکت آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و مدیریت کشور هستند و باید برای حل مشکلات مردم قدم بردارند.

محمد مطهری شورا‌های اسلامی شهر و روستا را حلقه ارتباطی مردم و دولت دانست و افزود: شورا‌ها به واسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند در مواجهه با مردم و مشکلات و مسائل آنان در کمال احترام رفتار می کنند.

وی با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: شورا‌ها و اهالی روستا‌ها در نقش اساسی در تحقق شعار سال و جهش تولید در روستا‌ها با مشارکت مردم دارند.

 

دیگر خبرها

  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند