Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن ملی خرمای ایران با بیان اینکه خرمای تازه به ماه رمضان امسال نمی‌رسد گفت: قیمت هرکیلوگرم خرمای مضافتی در مبدا تولید ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان و خرمای کبکاب ۱۲.۵ تا ۱۳ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

محسن رشید فرخی رییس انجمن ملی خرمای ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: خرمای تازه به ماه مبارک رمضان امسال نمی رسد زیرا چهار ماه تا فصل برداشت محصول جدید باقی مانده است وای انبار های از سال زراعی قبل پر است و مشکلی برای تامین نیاز مردم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت تولید خرما  از نظر حجم  و کیفیت بهتر از سال قبل است همچنین تغییری در مصرف نداشته ایم و حتی صادرات کاهش یافته است بنابراین با موجودی که در انبار ها است نیاز بازار داخلی به راحتی تامین می شود.

رییس انجمن ملی خرمای ایران با بیان اینکه قیمت خرما در مقایسه با ماه رمضان گذشته تغییر زیادی نداشته است ادامه داد: تنها محصول کشاورزی که مظلوم واقع شده و تقریبا تغییری نکرده خرما است، درحالی که تورم و هزینه‌های تولید بالا رفته ولی شامل حال خرما نشده است. 

وی تصریح کرد:جلساتی با وزارت صمت  و ستاد تنظیم بازار داشته ایم و مقرر شد که خرمای ذخیره شده در انبار ها در اختیار مباشرانی قرار گیرد که این وزارتخانه معرفی کرده است . 

رشید فرخی با اشاره به قیمت خرما های پر مصرف در ماه مبارک رمضان گفت: قیمت هرکیلوگرم خرمای مضافتی در مبدا تولید 20 تا 21 هزار تومان و خرمای کبکاب 12.5 تا 13 هزار تومان است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی هزار تومان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت

آفتاب‌‌نیوز :

ترخون دارای سابقه طولانی در استفاده به عنوان ادویه و در طب سنتی هندوستان برای درمان دیابت استفاده شده است.

قسمت مورد استفاده: برگ ترکیبات: ترکیبات موجود در این گیاه شامل کومارین ها، فلاونوئیدها، اسید‌های چرب، متیل اوژنول و استرگول هستند.

متابولیت‌های ثانویه فعال اسانس های، کومارین ها، فلاونوئید‌ها و اسید‌های فنول کربنیک هستند.

مطالعات آزمایشگاهی: مطالعات آزمایشگاهی، اثرات بالقوه ضد التهابی، محافظت کننده کبدی و کاهنده خون را نشان می‌دهد.

مطالعات بالینی: یک کارآزمایی بالینی عصاره ترخون ۱۰۰۰ میلی گرم دو بار در روز (۲۰۰۰ میلی گرم)؛ سطح گلوکز، انسولین، لیپوپروتئین، کراتینین، اسید اوریک و آنزیم ترانس آمیناز خون را کاهش داد.

میزان مصرف: نوع خشک آن تا ۲ قاشق غذا خوری و تازه آن در حد مصرف غذایی طریقه مصرف:به صورت سبزی تازه و خشک مصرف می‌شود که نوع تازه‌ی آن را در حد مصرف غذایی استفاده می‌کنند. ولی نوع خشک آن به صورت دم کرده و تا ۲ قاشق غذاخوری و ۳ بار در روز بلا مانع است.

علیرغم نگرانی در مورد اثرات سمی دو عنصر اصلی آن estragole و methyyleugenol هیچ سمیت حاد یا فعالیت‌های موتاژنیک در دوز‌های مربوط به مصرف انسان گزارش نشده است. عصاره آبی ترخون شامل مقدار بسیار کم estragole و methyyleugenol است و بنابراین خطر بسیار محدود دارد.

عوارض و تداخلات دارویی: به صورت خشک عوارض جانبی ندارد، ولی به صورت تازه در اسانس آن دو ترکیب سمی نام متیل اوژنول واسترگول وجود دارد که در صورت مصرف بیش از حد (اضافه از حد مواد غذایی) می‌تواند عوارض ایجاد کند.

مصرف در حاملگی و شیردهی: گزارشی از عوارض جانبی به صورت مواد غذایی گزارش نشده است. ولی به عنوان داروی گیاهی ایمنی آن هنوز تایید نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری