Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@02:57:24 GMT

ورود غیر منتظره یک هیأت امنیتی مصری به غزه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۱۶۴۴

ورود غیر منتظره یک هیأت امنیتی مصری به غزه

یک هیأت امنیتی مصری برای گفت وگو با مقامات «جنبش حماس» در مورد تحولات فلسطین به طور غیر منتظره وارد نوار غزه شد.

به گزارش امروز چهارشنبه روزنامه «الشرق الاوسط»، مقامات مصری دیروز بدون اطلاع قبلی با مقامات حماس در نوار غزه دیدار کردند و در مورد موضوعاتی چون روابط دو جانبه، مسائل مشترک امنیتی، برقراری آتش بس با رژیم صهیونیستی گفت وگو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه که به نام آنها اشاره نکرده، نوشت که بحث و گفت وگوها پیرامون اقدامات لازم در مورد برگزاری موفقیت آمیز انتخابات فلسطین بوده که در ضمن آن دستگیری نمایندگان حماس و تهدید آنها توسط رژیم صهیونیستی و همچنین عمل به توافقات صورت گرفته در قاهره درباره نظارت بر این انتخابات در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این منابع تأکید کردند که این ملاقات مربوط به پرونده تبادل زندانیان بین حماس و رژیم صهیونیستی نیست، اگرچه رایزنی‌های مداوم در این باره وجود داشته، اما موضع حماس در این باره کاملا روشن است و چندین بار نیز به مصر اعلام کرده که هیچ زندانی اسرائیلی را در قبال آزادی فلسطینیان دربند این رژیم آزاد نخواهد کرد، بنابراین توپ در زمین اسرائیل است.

هیأت مصری پیشتر نیز با اعضای کمیته مرکزی «فتح» و رئیس سرویس اطلاعات فلسطین دیدار کرده بود.

طبق بیانیه «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس قرار گرفت./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس