Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حذف ناگهانی 24 میلیون نفر از جمعیت یارانه بگیر در شرایط کرونا به صلاح کشور نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: بخش قابل ملاحظه‌ای از جمعیت ثروتمند کشور اصلا برای دریافت یارانه ثبت نام نکردند و جزو گردونه دریافت کنندگان یارانه نیستند و بقیه هم که ثبت نام کرده‌اند حدود 75 میلیون و 600 هزار نفر هستند که در دهک‌های دهگانه تقسیم‌بندی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با بررسی‌های انجام شده از طریق اطلاعات ثبتی که در اختیارمان است؛ حذف ناگهانی 24 میلیون نفر از این جمع در شرایط کرونا به صلاح کشور نیست و ما متناسب با دریافت اطلاعات دقیق‌تر از زندگی افراد می‌توانیم نسبت به حذف آن‌ها از دریافت یارانه اقدام کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این زمینه مرکز تحقیقاتی ما در کنار پایگاه اطلاعات بایگانی مشغول به کار است و به صورت مستمر و منظم در هر لحظه به هرگونه اطلاعات دقیقی دسترسی دارد تا اگر کسی مشمول دریافت یارانه نبود آن را از گردونه حذف می‌کند و از افرادی که در نوبت هستند طبق قانون جدید مجلس ثبت نام جدید به عمل آورد.

افزایش 39 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
وزیر تعاون گفت: حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال 39 درصد افزایش یافت که این رقم منهای مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روز‌های پایانی سال گذشته است.
محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: هیات وزیران مصوب کرد حداقل پرداختی بازنشستگان با 39 درصد افزایش از رقم یک میلیون و 910 هزار تومان به 2 میلیون و 655 هزار تومان در سال 1400 افزایش یابد.
وی گفت: این افزایش برای سایر سطوح 26 درصد رشد به اضافه عدد ثابت 248 هزار و 355 تومان است و بازنشستگان در فروردین 1400 از افزایش دستمزد 39 درصد مطابق حداقل مزد کارگران برخوردار می‌شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش 39 درصدی حقوق بازنشستگان منهای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که مرحله دوم آن در روز‌های پایانی سال گذشته برای سه میلیون و 600 هزار نفر به میزان یک میلیون و 200 هزار تومان واریز شد.
وی اعلام کرد: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسید و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد.
آقای شریعتمداری گفت: رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشکری است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یارانه بازنشستگان تامین اجتماعی بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان دریافت یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان شاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر: 1229608 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت