Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@16:00:21 GMT

تزريق 143 ميليون دوز واکسن کوويد-19 در چين

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۱۷۸۱

تزريق 143 ميليون دوز واکسن کوويد-19 در چين

خبرگزاری آریا- مقامات چینی از واکسیناسیون 90 درصد کارکنان بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی و موسسات عمومی در این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون سی سی تی وی چین ؛ بیش از 142.80 میلیون دوز واکسن تا روز دوشنبه در سراسر چین تزریق شده است.
کمیسیون ملی سلامت چین روز گذشته در گزارشی آمار واکسیناسیون سراسری در برابر ویروس کرونا تا پایان روز دوشنبه در این کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش تا ساعت 16 روز جمعه 2 میلیون و 410 هزار نفر در شهر شنژن واقع در جنوب چین واکسن کووید-19 دریافت کرده اند.
کمیسیون سلامت شهر شنژن اعلام کرد در 3 روز تعطیلات رسمی غبار روبی آرامگاه‌ها تا پایان روز دوشنبه بیش از 4 هزار و پانصد کادر درمان به مراجعه کنندگان واکسن کووید-19 تزریق کردند.
پایگاه موقت واکسیناسیون شهر شنژن با 20 میز ثبت نام, 20 بخش واکسیناسیون، بیش از 4500 نفر کادر درمان و ظرفیت واکسیناسیون روزانه 3 هزار نفر برپا شده است.
در استان شاندونگ هم 67 هزار کادر درمان از سوم تا پنجم آوریل روزانه به صورت میانگین 553 هزار نفر را در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده اند. تا پایان روز دوشنبه همه کارکنان گمرگ، فرودگاه ها، سردخانه‌ها و بازرسی‌های مرزی استان واکسینه شده اند. واکسیناسیون کارکنان بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی و موسسات عمومی به ترتیب به 91 و 70 درصد رسیده است.
درشانگ‌های هم روز شنبه یک مرکز واکسیناسیون کووید-19 برای کارگران خارجی مقیم ایجاد شد.
چین برنامه واکسیناسیون سراسری را دسامبر گذشته با اولویت گروه‌های پرخطر از جمله کادر درمان، افراد مشغول به کار و تحصیل در خارج از چین و کارکنان سردخانه‌ها آغاز کرد.
چین 4 نوع واکسن کووید-19 ساخت داخل را برای واکسیناسیون تایید و توزیع کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تزریق واکسن روز دوشنبه کادر درمان کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان