Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@03:36:32 GMT

مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس؛ خرداد ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۰۰۸

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: مرحله دوم تست انسانی واکسن "رازی کوو پارس" از اوایل خرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر محمدحسن فلاح مهرآبادی با اشاره به پایان مرحله نخست تست انسانی واکسن «کوو پارس» موسسه رازی، گفت: مرحله دوم تست انسانی واکسن "رازی کوو پارس" از اوایل خرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افوزد: امروز آخرین نفر از داوطلبان فاز یک که نفر ۱۳۳ بود وارد فاز مطالعاتی شد و تزریق اول واکسن را دریافت کرد و ۵۴ نفر از داوطلبان هم تا به امروز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به وضعیت جسمی داوطلبان اشاره کرد و گفت: حال این افراد خوب است و تاکنون عارضه خاصی نداشتند.

وی افزود: این واکسن جزو پلتفرم‌های بی خطر در دنیا است و اینکه تزریق کنندگان واکسن تاکنون عارضه‌ای نداشتند، یکی از دلایل این موضوع است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
لازم به ذکر است، کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد روز یکشنبه (۱۰ اسفند) با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.

تزریق واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا است که از ۱۰ اسفند ماه روی داوطلبان این طرح مطالعاتی انجام شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن‌ترین واکسن‌ها است، برای تولید آن استفاده کرد. این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان صورت گرفت. برچسب ها: موسسه سرم سازی رازی ، واکسن ، کرونا ، داوطلبان ، تست انسانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: موسسه سرم سازی رازی واکسن کرونا داوطلبان تست انسانی تست انسانی واکسن واکسن رازی کوو سرم سازی رازی کوو پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در اطلاعیه این سازمان آمده؛ دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) حداکثر تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت هر مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون را از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.
داوطلبان و علاقه‌مندان برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • فیلم/ پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی