Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:11:32 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی هجدهم فروردین ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۰۴۷

پربازدیدترین اخبار سیاسی هجدهم فروردین ایسنا

مواضع دولت آمریکا درباره پیش برد مذاکرات وین پیرامون احیای توافق هسته ای/ تاکید رییس جمهور بر پرهیز از تحریف واقعیت ها/ توضیحات قاضی زاده هاشمی درباره ثبت نامش برای انتخابات ۱۴۰۰/ توضیحاتی درمورد حمله به کشتی تجاری ایران در دریای سرخ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌دانیم باید تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو کنیم

به گزارش ایسنا،‌ اعلام مواضع دولت آمریکا درباره پیش برد مذاکرات وین پیرامون احیای توافق هسته ای  از سوی سخنگوی وزارت خارجه این کشور در صدر  اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

ند پرایس در کنفرانس مطبوعاتی اش گفت:  چیزی که ما می دانیم این است که باید لغو تحریم ها را برای تحریم های ناسازگار با برجام انجام دهیم. با این حال، کارگروه هایی به همین منظور داریم و نمی خواهم از اینجا درباره آن صحبت کنیم. 

هیچ گفت‌وگوی مجاورتی میان ایران و آمریکا نخواهد بود

همچنین سعید خطیب زاده،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه پرس تی وی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان برگزاری  کمیسیون مشترک برجام توسط طرف های اروپایی پیامی از سوی آمریکا به ایران منتقل شده است ، اظهار کرد : همانطور که گفتم هیچ گفتگوی مستقیم و یا غیر مستقیم میان ایران و آمریکا نبوده است و هیچ گفتگوی مجاورتی نیز میان ایران و آمریکا نخواهد بود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اجرای کامل برجام یعنی انجام کامل تعهدات طرف‌های متعاهد ایران

تیم مذاکره کننده خطوط قرمز نظام را رعایت کند

آمریکا باید تمام تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را لغو کند

با برجام صنعت هسته‌ای نه متوقف و نه کند می‌شود/ ۵۷ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد داریم

موضوع اصلی نشست وین برداشتن تحریم‌هاست

نماینده اتحادیه اروپا نقش اصلی رابطه میان ایران و آمریکا را ایفا خواهد کرد

نیازمند تلاش‌های مشترک برای رفع تحریم‌های ایران هستیم

احیای برجام مستلزم اراده سیاسی زیادی است

استقبال سازمان ملل از برگزاری نشست درباره توافق هسته‌ای

نشست وین گام اول در پی‌گیری دیپلماسی قلمداد می‌شود

***

نباید واقعیت ها را تحریف کنیم

تاکید رییس جمهور بر پرهیز از تحریف واقعیت ها هم از پربازدیدها بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: پیروزی سیاسی ملت بزرگ ایران و دولت دوازدهم با رهبری مقام معظم رهبری و حمایت و هدایت ایشان به وجود آمد که توانستیم آمریکا را شکست دهیم. چرا با پول ملت برای این شکست آمریکا فیلم درست نمی‌کنید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش دهید از واقعیت‌ها فیلم بسازید و حقایق را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعیت‌ها را بگوییم و نباید واقعیت‌ها را تحریف کنیم.

 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم

توضیحات قاضی زاده هاشمی درباره ثبت نامش برای انتخابات ۱۴۰۰ هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان این که در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام خواهد کرد، گفت نامزدی من در انتخابات به تایید صلاحیت شورای نگهبان بستگی دارد.

خبر های دیگر مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ را در لینک های زیر بخوانید.

باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امید آنها را افزایش داد

اصلاح طلبان گزینه‌های محدودی برای انتخابات ریاست جمهوری دارند

کسانی‌که با وعده رأی می‌آورند به رأی‌دهندگان جوابگو باشند

برای افزایش مشارکت در انتخابات، مسئولان حرف دل مردم را بشنوند

***

کشتی "ساویز" بر اثر انفجار دچار آسیب جزئی شده است

خبر بعدی، پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به سوالی در خصوص اخبار حمله به کشتی تجاری ایران در دریای سرخ بود.

سعید خطیب زاده گفت: کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در دریای سرخ  و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزئی شده است. 

اسرائیل مسئول حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ بوده است

در همین رابطه یک مقام آمریکایی به روزنامه نیویورک تایمز گفت که رژیم صهیونیستی مسئول حمله انجام شده به کشتی ایرانی در دریای سرخ است.

این مقام آمریکایی که می خواست نامش فاش نشود، گفت که رژیم صهیونیستی این حمله را حمله ای تلافی جویانه پس از آن چه حمله های اخیر نیروهای نظامی ایران به کشتی های این رژیم خوانده، نامیده است. 

آمریکا در حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ نقشی نداشته است

همچنین سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور هیچ نقشی در حمله انجام شده به یک کشتی ایرانی در دریای سرخ نداشته اند.

وضعیت اقتصادی کشور بسیار نگران‌کننده است/ امیدوارم مردم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند

ابراز نگرانی آیت‌الله احمد جنتی در نطق پیش از دستور جلسه شورای نگهبان درباره وضعیت اقتصادی کشور هم از پرمخاطب ها بود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور بسیار نگران‌کننده است و معلوم نیست که آیا مسئولان از اصلاح وضعیت موجود اقتصادی، ناتوان هستند یا اینکه اعتنایی ندارند؛ وضعیت برای اقشار کم درآمد جامعه، بسیار سخت شده و نرخ‌ها هر روز بالا می‌رود، مسئولان باید هر چه سریعتر به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

جنتی به موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: امسال انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای خبرگان رهبری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم؛ امیدوارم که همه‌ی مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تدابیری که اندیشیده شده، مشارکت حداکثری داشته باشند چرا که انتخابات سرنوشت کشور را رقم می‌زند.

واکنش شدید ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه اوکراین درباره سانحه سقوط هواپیما

واکنش معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه  خطاب به مقامات اوکراینی درباره سانحه سقوط هواپیما هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

محسن بهاروند گفت: ایران ضمن احترام روابط دو جانبه خود با سایر کشورها، در چارچوب حاکمیت ملی خود هیچگونه فشار و تهدیدی را نپذیرفته و در مقابل هر اقدام غیر منطقی و غیر معقولی در رابطه با خود متناسب عمل خواهد کرد و کوچکترین اقدام یکجانبه ای را با ابزار مشروع، قانونی و دیپلماتیک پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ما اظهارات همکاران اوکراینی را در رسانه ها می بینیم و به آن توجه می کنیم ولی گاهی دلیل برخی اظهار نظرهای غیر سازنده را درک نمی کنیم.

به صف شدن نامزدها

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۸ خرداد، به تدریج افرادی مختلفی رسما اعلام کرده اند که قصد حضور در این انتخابات را دارند. هر چند چهره های اصلی که انتظار حضورشان در انتخابات می رود، فعلا سکوت کرده اند.

گزارش ایسنا از لیست کامل افرادی است که تاکنون رسما اعلام کرده اند که در انتخابات شرکت می کنند، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سریال گاندو۲ انتخابات 1400 برجام ایران و آمریکا حمله به کشتی ساویز کشتی ایرانی در دریای سرخ انتخابات ریاست جمهوری میان ایران و آمریکا وضعیت اقتصادی کشور سخنگوی وزارت حمله به کشتی کشتی ایران واقعیت ها تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود

ایسنا/ایلام استادیار علوم سیاسی دانشگاه پیام‌نور ایلام گفت: قابلیت‌های فرماندهی و موشکی ایران در عملیات «وعده صادق» درسطحی بسیار وسیع و از نظر نظم بی‌نظیر بود.

دکتر علیرضا شیخ‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تحولاتی که اخیرا اتفاق افتاد عملیات نظامی و موشکی ایران تحت عنوان وعده صادق بود و این عملیات یکسری اثرگذاری هایی داشته است.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه این عملیات از ابعاد مختلفی مهم محسوب می‌شود، گفت: این عملیات در سطح بسیار وسیع و مختلفی انجام شد و باعث شد که قابلیت‌های فرماندهی و توان عملیاتی ایران را به خوبی نشان دهد و در نوع خود در دنیا کم نظیر است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه این عملیات از چند حیث مهم و قابل بررسی است، تصریح کرد: در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد گفته شده است که هر کشوری که خاک آن مورد تجاوز قرار بگیرد، حق دفاع مشروع از سرزمین خود را دارد. طبق اصول سرزمینی و اصول دیپلماتیک، اماکن دیپلماتیک و کنسولی جزء خاک یک کشور محسوب می‌شوند و این در چهارچوب اصلی است به نام اصل سرزمینی کشورها است.

شیخ‌محمدی ادامه داد: رژیم غاصب بدون توجه به چهارچوب‌ها و مقررات اصول بین‌الملل، مکان دیپلماتیک ما را موشک باران کرد و چندین نفر از عزیزان ما را به شهادت رساند، این باعث شد معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی در این قضیه نقض شوند. این قضیه باعث شد که ایران در چهارچوب مشروع دفاع بین المللی، از کیان خود حفاظت کند. عملیات وعده صادق در چهارچوب دفاع بود نه در چارچوب تهاجم.

وی افزود: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است، هیچ وقت ما قصد تهاجم نداشته‌ایم، ولی اگر مورد هجمه قرار بگیریم طبق مقررات مشروع می‌توانیم از سرزمین خود دفاع کنیم. در دوران دفاع مقدس هم این اتفاق رخ داد و ما تنها از خود دفاع کردیم.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دومین عاملی که در بحث وعده صادق بسیار مهم بود این بود که باید یک جایی جلوی حرکات رژیم صهیونیستی گرفته شود و این رژیم نیاز داشت یک گوشمالی ببیند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در این عملیات اصل بازدارندگی بوده است، گفت: نیاز بود ما یک بار توان خودمان را به دنیا ثابت کنیم و بگوییم که ما به لحاظ نظامی کشور اول منطقه هستیم. عملیات وعده صادق نشان داد که اگر یک وقتی چهارچوب سرزمینی ما مورد هجمه قرار بگیرد، با یک ضربه سخت به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. این عملیات یک اعلان موضع جدی به تمام دنیا خصوصاً کشورهای همسایه و آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه پیام نور ایلام گفت: اثر عملیات وعده صادق هم در بعد جهانی و هم در بعد منطقه‌ای بسیار مهم بود. تا قبل از این عملیات آمریکایی‌ها هر زمانی بحث ایران که می‌شد می‌گفتند تمام گزینه‌ها روی میز است یعنی علیه ایران اقدام نظامی می‌کنیم ولی این عملیات نشان داد که توان نظامی ایران چقدر است و از تنها چیزی که صحبت نشد عملیات نظامی و گزینه روی میز بود.

شیخ‌محمدی گفت: این عملیات باعث شد جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین انرژی مضاعفی بگیرند، در واقع این عملیات باعث دلخوشی آن‌ها شد.

وی افزود: عملیات وعده صادق باعث شد که همبستگی و همگرایی ملی نیز به نحو احسن نمود پیدا کند و دیدیم که اقشار مختلف مردم از این عملیات حمایت کردند. این عملیات، مقابله‌ای بود با تمام فضاسازی‌هایی که در عرصه بین المللی ایجاد شده بود.

شیخ‌محمدی گفت: این عملیات یک ویژگی دیگر نیز داشت و آن این بود که پوچی توان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و آمریکا مشخص شد، شاید دیده باشید که اسرائیل تا قبل از این ماجرا همیشه عنوان می‌کرد که از قدرت بالایی برخوردار است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را از لحاظ اطلاعاتی و نظامی به چالش بکشد. سیستم اطلاعاتی، عملیاتی و گنبد آهنین آن‌ها در حملات موشکی ایران به درستی جواب نداد. این عملیات یک ضربه جبران‌ناپذیر هم از لحاظ نظامی و حیثیتی به آمریکا وارد کرد و اثرات آن را در حال حاضر شاهد هستیم که در حمایت از این قضیه دانشگاه‌های آمریکا پای کار آمدند و انزجار خود را از ژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا اعلام کردند.

وی افزود: مطمئناً افکار عمومی دنیا بیش از پیش پای کار خواهد آمد و وعده راستین قرآن هست که باطل رفتنی است و هیچ جایی  نخواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تصاویر حمله پهپادی یمن به کشتی سیکلادیس آمریکا
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا