Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:25:01 GMT

موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی خراسان رضوی تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۱۱۶

موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی خراسان رضوی تعطیل شدند

ابوالفضل مکرمی‌فر روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر قرمز شدن وضعیت برخی شهرستان‌های استان از نظر شیوع این ویروس، تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی این استان به جز شهرهای تایباد، رشتخوار و خواف تا اطلاع بعدی تعطیل شدند.

وی ادامه داد: ساعت کاری در موزه‌های شهرستان‌های رشتخوار، خواف و تایباد نیز از ساعت ۹ تا ۱۹ و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: دیگر موزه‌های وابسته به دستگاه‌ها و بخش خصوصی نیز باید طبق دستورالعمل و بخشنامه‌های صادر شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اقدام نمایند.

هم‌اکنون ۲۳ موزه زیر نظر اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی قرار دارند و ۶۱ موزه نیز توسط سایر دستگاه‌ها همچون آستان قدس رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و ادارات کل محیط زیست، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند.

برچسب‌ها گردشگری مشهد میراث فرهنگی موزه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مشهد میراث فرهنگی گردشگری مشهد میراث فرهنگی موزه اخبار کنکور موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد

افشین صالحی نژاد گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

وی با بیان این مطلب که بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان داشت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید به منظور حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند؛ اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم