Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۰ کتابخانه در این استان به بهره برداری رسیده است که رشد این حوزه در استان چهار برابر میانگین کشوری بوده است.

علی بیگ زاده در مراسم بهره برداری از کتابخانه مرکزی اندیشه شهرستان شیروان گفت: در حال حاضر ۷۲ کتابخانه در استان وجود دارد و به زودی چند کتابخانه عمومی در گلستان شهر و روستاهای ارکان و گریوان از توابع شهرستان بجنورد و شهرستان اسفراین به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بیگ زاده افزود: حدود ۸۴۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد که نزدیک به تعداد جمعیت استان است و ۵۰ هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه ها هستند که این نشان دهنده رشد، بلوغ و آگاهی مردم این خطه است.

وی گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و کتاب و کتابخانه نماد حافظه و رشد فرهنگی یک جامعه است. بیگ زاده گسترش فرهنگ کتابخوانی را لازمه رشد و توسعه فرهنگی یک جامعه توصیف کرد و گفت: تولیدی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که مبتنی بر دانش بنیان بودن باشد که بستر آن از کتابخانه عبور می کند و می تواند موجب خودکفایی، استقلال و عدم وابستگی به کالاهای بی کیفیت خارجی در حوزه تولید شود.

وی افزود: هزینه‌کرد اعتبارات در بخش کتابخانه، مدرسه و دانشگاه ها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است که منجر به توسعه دانش، خلاقیت، تفکر و نوآوری می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالي کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بابک دارابی در نشست مصوبات سفر هیات دولت از محل نفت اظهار کرد: اعتبارات تخصیص یافته برای خوزستان در دور اول سفررییس جمهور و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۸.۷ همت بود که تا کنون ۴.۲ آن پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های استاندارخوزستان و معاونان وی و همچنین رویکرد جهادی مدیران استان امیدواریم بتوانیم بازخورد مثبتی از اجرایی شدن طرح‌ها داشته باشیم.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: در مجموع سفر‌های رییس جمهور به خوزستان، مسئولیت‌های اجتماعی نفت یکی از محل‌های تامین اعتبار طرح‌های سفر به این استان است.

محمد خانچی بیان کرد: آخرین وضعیت اجرای طرح‌ها در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی بررسی شد و بر جذب حداکثری اعتبارات سفر به منظور شتاب بیشتر در همه شهر‌های استان تاکید شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک وزارت نفت بخش عمده طرح‌های نیمه کاره تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • معرفی نفرات برتر کشتی شیرکوه
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • استاد مطهری شهید راه تدبیر و تفکر است
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت