Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰۰ تن از چهره‌های مختلف لبنان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری فرانسه، از او خواستند دارایی‌های مشکوک مسؤولان لبنانی در فرانسه را مسدود کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، ۱۰۰ تن از چهره‌های مختلف لبنان در نامه‌ای خطاب به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، از او خواستند دارایی‌های مشکوک مسؤولان لبنانی در فرانسه را مسدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این نامه که چهره‌هایی از جامعه مدنی لبنان آن را امضا کردند، از هم گسستن مافیای سیاسی-اقتصادی است که این چهره‌ها معتقدند لبنان را وارد بحران‌ها و مشکلات متعددی کرده است.

طبق این نامه که روزنامه لوموند فرانسه آن را منتشر کرد، این چهره‌های لبنانی تاکید کردند، ماکرون باید دستورالعمل‌هایی را برای اجرای سازوکار قانونی لازم برای بلوکه دارایی‌های مشکوکی که برخی رهبران سیاسی و اقتصادی لبنان در فرانسه دارند، صادر کند.

در ادامه این نامه ضمن اشاره به اینکه مافیای سیاسی و اقتصادی مسؤول بدبختی، گرسنگی و نبود امنیت برای لبنانی‌ها است، آمده است: چنین عملیات قانونی باید به سابقه بلوکه دارایی‌های غیرقانونی برخی رهبران آفریقایی در فرانسه و رفعت الاسد، عموی رئیس جمهوری سوریه مستند باشد.

همچنین در این نامه تاکید شد: فساد گسترده در لبنان در ثروتمند کردن رهبران سیاسی این کشور از راه خالی کردن خزانه و متوسل شدن به راه‌های کلاهبرداری از کمک‌های ارسالی به لبنان پس از جنگ داخلی تاثیر آشکاری داشته است.

برخی تحلیلگران اظهار کردند: مجازات‌هایی چون بلوکه دارایی‌ها احتمالا راهکار موثرتری برای پاریس جهت اعمال فشار بر طبقه سیاسی لبنان است هرچند که فرانسه تا این لحظه به شکل علنی آمادگی خود را برای چنین اقدامی اعلام نکرده است.

ماکرون پس از انفجار ویرانگر بندر بیروت و در زمانی که لبنان هنوز گرفتار گره سیاسی و نیز وخامت بحران اقتصادی، پولی و معیشتی بود، ایجاد تغییری ریشه‌ای را خواستار شده و نارضایتی خود را از نبود چنین تغییری ابراز کرده بود.

این نامه به امضای جمعی از پزشکان، وکلا، روزنامه‌نگاران و فعالان لبنانی از جمله کریم امیل بیطار، استاد دانشگاه، غسان سلامه، فرستاده سابق سازمان ملل به لیبی و بولا یعقوبیان، نماینده مستعفی پارلمان لبنان رسیده است.

پس از سخنان ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در مارس گذشته که گفته بود، زمان آن فرارسیده که فشارهای بین‌المللی بر لبنان برای تشکیل یک کابینه در این کشور افزایش یابند، نامه یاد شده تنظیم شد.

در شرایطی که لبنان با بدترین بحران اقتصادی در تاریخ نوین خود مواجه است، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان و میشل عون، رئیس جمهوری این کشور تاکنون به توافقی درباره تشکیل کابینه جدید نرسیده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان امانوئل ماکرون رئیس جمهوری دارایی ها چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند

ایتنا - مطالعه‌ای جدید می‌گوید توانایی این الگوریتم در حدس زدن دقیق درباره دیدگاه‌های سیاسی فرد مشابه این است که چگونه مصاحبه‌های شغلی می‌توانند موفقیت در شغل را پیش‌بینی کنند یا مصرف الکل می‌تواند خشونت را تحریک کند.
پس از آنکه نتایج یک پژوهش نشان داد هوش مصنوعی می‌تواند گرایش سیاسی افراد را از روی چهره‌های بدون حالت و بی‌احساس پیش‌بینی کند، محققان هشدار داد‌‌ند که فناوری‌های تشخیص چهره از آنچه قبلا به نظر می‌رسید، «تهدیدآمیزتر» شده‌‌ و برای حریم خصوصی چالش جدی به وجود آورده‌اند.  

مطالعه‌ای جدید که در مجله «روانشناس آمریکایی» (American Psychologist) منتشر شد، می‌گوید توانایی این الگوریتم در حدس زدن دقیق درباره دیدگاه‌های سیاسی فرد مشابه این است که چگونه مصاحبه‌های شغلی می‌توانند موفقیت در شغل را پیش‌بینی کنند یا مصرف الکل می‌تواند خشونت را تحریک کند.

به گفته مایکل کوزینسکی، نویسنده ارشد این پژوهش، ۵۹۴ شرکت‌کننده قبل از آنکه هوش مصنوعی آنها را چهره‌نگاری (استخراج اطلاعات مخصوص و منحصربه‌فرد یک چهره مانند اندازه و شکل چشم، بینی، لب) کند، پرسشنامه‌‌ای درباره گرایش سیاسی خود پر کردند. سپس داده‌های چهره‌نگاری را با پاسخ‌ پرسشنامه‌های جهت‌گیری سیاسی مقایسه کردند تا با استفاده از اطلاعاتی که از چهره‌ها به دست آورده بود، جهت‌گیری سیاسی هر شخص را پیش‌بینی کند.

کوزینسکی می‌گوید: «فکر می‌کنم مردم متوجه نیستند با انتشار یک تصویر ساده، در واقع چقدر خود و اطلاعات شخصی‌شان را برای دیگران فاش می‌کنند.»

او افزود: «ما می‌دانیم که گرایش جنسی، سیاسی و تفکرات مذهبی افراد باید محفوظ بماند. این موضوع در گذشته متفاوت بود. در گذشته شما می‌توانستید به حساب کاربری فیس‌بوک افراد وارد شوید و به عنوان مثال گرایش‌های سیاسی، آنچه را که پسند می‌کنند (لایک می‌زنند) و صفحاتی را که دنبال کرده‌اند، ببینید. اما فیس‌بوک سال‌ها پیش آن را بست زیرا برای سیاست‌گذاران، فیس‌بوک و روزنامه‌نگاران واضح و مبرهن بود که این موضوع پذیرفتنی نیست و بسیار خطرناک است.»

کوسینسکی افزود: «در حال حاضر نیز هر کس می‌تواند به فیس‌بوک برود و عکس هر فردی را ببیند، حتی اگر آن فرد را هیچ‌وقت ملاقات نکرده و او اجازه دسترسی به عکسش را نداده باشد. این مطالعه نشان می‌دهد اطلاعاتی که در تصویر افراد وجود دارد، ممکن است مشابه افشای جهت‌گیری سیاسی آن‌ها باشد.»

محققان می‌گویند که تصاویر افراد شرکت‌کننده در این پژوهش را در شرایطی بسیار مشخص و کنترل‌شده جمع‌آوری کردند. به این ترتیب که این افراد همگی تی‌شرت‌های مشکی‌ پوشیده و زیور‌آلاتشان را در آورده‌ بودند و در صورت نیاز ریششان را هم اصلاح کرده بودند. همچنین با دستمال مرطوب آرایش صورتشان را پاک کرده و موهایشان را با کش مو، گیره یا تل سر به عقب کشیده بودند تا اطراف صورت پخش نشوند. سپس چهره‌ها را از طریق الگوریتم چهره وی‌جی‌جی فیس۲ (VGGFace2) بررسی کردند.

محققان هشدار می‌دهند که فناوری‌های نظارت بیومتریکی، به ویژه فناوری‌های تشخیص چهره، تهدیدی جدی‌تر از گذشته برای حریم شخصی افرادند. پژوهش‌های پیش‌تر نیز نشان داده بودند که تصاویر طبیعی چهره می‌تواند اطلاعات مهمی را درباره جهت‌گیری سیاسی و ویژگی‌های شخصی دیگر انتقال دهند اما مطمئن نبودیم که این پیش‌بینی‌ها به دلیل نحوه ارائه شخص و ویژگی‌های ثابت چهره (خنثی) فعال شده‌اند یا هر دو این عوامل. محققان می‌گویند، نتایج ما نشان می‌دهند که ویژگی‌های ثابت چهره در انتقال این سیگنال‌ها نقش مهمی دارند و افراد روی اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود کمترین کنترل را دارند، زیرا این اطلاعات بدون اجازه و کنترل شخص به دستگاه‌های نظارتی می‌رسد.

به گفته کوزینسکی، این الگوریتم‌ها را می‌توان بسیار سریع و ارزان برای میلیون‌ها نفر اعمال کرد. به عقیده او این مطالعه بیشتر یک هشدار درباره فناوری‌هایی است که در گوشی‌ها وجود دارد و به طور گسترده در همه‌جا استفاده می‌شود. 

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم