Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:24:29 GMT

طرح تکریم یک شعار نیست که در بخشنامه‌ها بماند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۵۳۶

طرح تکریم یک شعار نیست که در بخشنامه‌ها بماند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک با اشاره به ظرفیت بالقوه استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی از ظرفیت بالایی در صنایع برخوردار است به گونه‌ای که به عنوان قطب صنعتی کشور شناخته شود.

وی ادامه داد: هر چند این استان در حوزه صنعت فواید و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد ولی با مشکلات عدیده ای روبروست به همین دلیل سعی شده با تعامل و هم افزایی بین دستگاه دادگستری استان، شورای تأمین و صنعتگران در حوزه تولید بتوان به نحو شایسته شعارهای عالمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری را که همان رفع موانع تولید است در استان اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات ۵۰ شرکت و کارخانه بزرگ و مادر تخصصی استان مرکزی احصا و شناسایی شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در ۲ سال اخیر ۵۰ واحد تولیدی مادر در استان شناسایی شده است که برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی نشست‌های مختلفی و تخصصی تحت عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای تأمین برگزار که ماحصل این نشست‌ها منجر به اتفاقات مثبت همچون کاهش حقوق معوق و ختم پرونده‌های کارگری در استان شد.

موسوی با اشاره به پرونده‌های مختومه در دادگستری عنوان کرد: میزان پرونده‌های مختومه در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن یک هزار و ۷۳۹ درصد رشد داشته و بالغ بر ۵۰ هزار پرونده بیشتر از سال ۹۸ وارد و مختومه شده است. همچنین ایجاد اتفاقات خوب در حوزه زندانیان مالی و جرایم خشن، اسلحه و مهمات و قاچاق سوخت از دیگر توفیقات مجموعه دادگستری استان بوده است.

عملکرد دادگستری استان مرکزی ۳۱ درصد افزایش داشته است

وی با بیان اینکه بدون اضافه شدن یک نفر به مجموعه نیروهای دادگستری استان، عملکرد این اداره ۳۱ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: اگر اظهار نظر دادسرا یک اظهارنظر عالمانه باشد، زیربنا و روبنای عدلیه در حوزه جرم و مجازات ارتقا پیدا خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: طرح تکریم یک شعار نیست که در بخشنامه‌ها بماند و باید در عمل تحقق یاید و در راستای تحقق این مهم نیز باید تلاش ویژه صورت پذیرد.

کد خبر 5183817

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی موسوی اراک ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل محدودیت های کرونایی اراک شهرستان کرج واکسن کرونا دادگستری استان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند