Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:01:25 GMT

کاهش ۹۲ درصدی  ورودی آب به مخزن سد سفیدرود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۶۵۷

کاهش ۹۲ درصدی  ورودی آب به مخزن سد سفیدرود

ایسنا/گیلان کاهش بارندگی منجر به کاهش ۹۲ درصدی  ورودی آب به مخزن سد سفیدرود شده است.

محمدجواد خانی‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان امروز در جلسه کمیته منابع و مصارف استان، با استناد به گزارش سازمان هواشناسی در خصوص کاهش ۳۰ درصدی بارش ها درنیمه اول سال آبی جاری نسبت به بلند مدت در گیلان گفت: در حال حاضر در مخزن سد سفیدرود یک میلیارد و ۷۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : دبی ورودی آب به سد سفیدرود در حال حاضر ۹۱ متر مکعب در ثانیه و دبی خروجی نیز ۹۶ متر مکعب در ثانیه و این در حالیست که همین میزان دبی ورودی در مدت مشابه سال گذشته ۲۹۳ متر مکعب در ثانیه بوده است که نشان دهنده کاهش ۹۲ درصدی میزان ورودی آب سد، نسبت به مدت مشابه سال ۹۹است.

خانی‌پور  ادامه داد: تاکنون ۶۰ درصد از شالیزار های گیلان شخم اولیه شده‌اند.

وی به کشاورزان تاکید کرد برای کمک به سپری کردن آبیاری موفق، تقویم زراعی را رعایت کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد سفیدرود گیلان سد سفیدرود ورودی آب متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:: در فروردین ماه سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان گفت: طی ۱ ماهه فروردین ماه سال‌جاری ۱۲ هزار خودرو ناوگان حمل و نقل کالا جهت بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه عنوان کرد: در فروردین ماه سال‌جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بارگیری شده ۷ هزار و ۲۳۰ دستگاه با افزایش ۳۷۳ درصدی است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده‌است گفت: در این جلسات از زاویه های مختلف بحث ها ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم افزاری و در بُعد سخت افزار زیرساخت ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا گردد، در انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت است.

کهریزی در پایان از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و تصری: کرد این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی داشته و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 6094071

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور