Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فاطمی گفت: پس از مشورت گیری از اداره کل هواشناسی استان، از عصر دوشنبه دوربین های دوچشمی و تلسکوپ ردیاب را در نقاط مناسب مستقر و به رصد هلال ماه مبارک رمضان خواهیم پرداخت.

دکتر سیدجلیل فاطمی،در حاشیه دیدار رییس و اعضای ستاد استهلال استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که چهارشنبه(۱۸ فروردین) به مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان برگزار شد؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان مطالبی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مسئول گروه علمی ستاداستهلال استان کرمان با اشاره به اینکه در این دیدار گزارشی از وضعیت رصد هلال ماه در استان به امام جمعه کرمان ارائه شد؛ افزود: تأکید نماینده ولی فقیه در استان این بود که علاوه بر علمی بودن موضوع استهلال؛ رؤیت هلال ماه از جهات مختلف حائز اهمیت است.

 

 

وی افزود: تیم استهلال استان کرمان متشکل از قریب ۱۰ نفر است که بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد و در مواقعی نتایج رصد آن، رکورد رؤیت هلال ماه را در کشور شکسته است.

 

 

دکتر فاطمی در خصوص هلال ماه مبارک رمضان با بیان اینکه هلال ماه، امسال بحرانی و نیازمند تجهیزات قوی است؛ اظهار کرد: از تجهیزات سپاه و نیروی انتظامی برای این رصد حساس استفاده می کنیم.

 

 

وی ادامه داد: پس از مشورت گیری از اداره کل هواشناسی استان، از عصر دوشنبه دوربین های دوچشمی قوی و تلسکوپ ردیاب را در نقاط مناسب مستقر و به رصد هلال ماه مبارک رمضان خواهیم پرداخت.

 

 

مسئول گروه علمی ستاداستهلال استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه این هلال بحرانی است لذا تاریخ دقیق شروع ماه مبارک رمضان از الان قابل پیش بینی نیست.

 

 

گفتنی است، در این دیدار که حجت الاسلام سید محمد جعفری، رئیس ستاد استهلال استان و رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان به همراه اعضای گروه های ستاد استهلال استان حضور داشتند؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام کرمان از جدیت کار ستاد استهلال استان قدردانی کرد.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دکتر فاطمی دیدار با امام جمعه هلال ماه مبارک رمضان ستاد استهلال استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ساعت ۱۷:۰۴ عصر امروز حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ساعت 17:04 عصر امروز حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ساعت 17:04عصر امروز زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ساعت 17:04 حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در پی این حادثه 2 تیم امدادونجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

محل وقوع: استان کرمان - حوالی سیرچ

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 17:04 ، 1403/02/12

طول جغرافیایی: 57.4

عرض جغرافیایی: 30.4

عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

27 کیلومتری سیرچ (کرمان)

29 کیلومتری شهداد (کرمان)

34 کیلومتری کرمان (کرمان)    

نزدیکترین مراکز استان:

34 کیلومتری کرمان

323 کیلومتری بیرجند

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • نیکولاس جکسون: امسال موقعیت‌های زیادی را از دست دادم؛ امیدوارم فصل آینده بهتر کار کنم
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت