Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:45:09 GMT

۱۳ درصد سیب تولیدی اشنویه در سردخانه ها باقی است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۸۰۲

۱۳ درصد سیب تولیدی اشنویه در سردخانه ها باقی است

مرادرسول انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود: تاکنون ۸۰ درصد از سیب سردخانه‌های این شهرستان به بازار عرضه شده و هم‌اکنون نیز روند صادرات ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان بیش از ۳۵ واحد سردخانه فعالیت می‌کنند که ظرفیت اسمی آنها بیش از ۱۰۰ هزار تن است اما امسال به خاطر افزایش تولید، بیش از ظرفیت اسمی در سردخانه‌ها میوه نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: سیب اشنویه از لحاظ کیفیت، محل پرورش و کمیت، توانایی تبدیل به برند ملی را دارد و باید در زمینه معرفی آن به بازارهای مختلف داخلی و خارجی اقدامات موثری صورت گیرد.

وی ارقام غالب سیب در این شهرستان را "رد" و "گلدن دلیشیز" عنوان کرد و افزود: بخشی از سیب تولیدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری خوبی که دارد، علاوه بر سایر استان‌ها به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.

انصاری ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسوولان استانی و کشوری و پیگیری‌های فرمانداری وادارات مشکل صادرات سیب برطرف شد و عمده سیب‌های مانده در سردخانه‌ها نیز به دلیل رغبت کشاورزان به قیمت‌های بالاتر برای فروش است.

وی گفت:شهرستان اشنویه بنابر وضعیت جغرافیایی و خاص از پتانسیل و ظرفیت ویژه ای جهت تولید محصولات باغی و زراعی برخوردار است و برنامه‌ریزی جهت توسعه صنایع تکمیلی و فراوری میوه در اولویت مسوولان این شهرستان است.

شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی است که با داشتن هزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است به طوری که علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

این شهرستان دارای بیش از ۱۲ هزار هکتار باغ سیب است.

برچسب‌ها صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اشنویه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اشنویه اخبار کنکور سردخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  مسروری فر گفت: پیرو تفاهم نامه منعقده و محول شدن وظیفه نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، تامین و بسته بندی اقلام مصرفی خانوار به جهادکشاورزی در اولین روز شروع اجرای این طرح، از یک واحد تولیدی آرد بازدید شد.     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به تاکیدات میرمحمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه صنایع پاک در شهرستان بیان کرد در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از یک واحد تولیدی آرد در میبد هستیم.    وی افزود: گندمکاران استان یزد بخصوص شهرستان میبد در سال زراعی جاری با توجه به طراحی و اجرای سیلو‌های کارخانه آرد دیگر نگرانی بابت تحویل گندم خود نخواهند داشت.      مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در پایان خاطرنشان کرد از ویژگی‌های این کارخانه قابلیت ذخیره سازی ۱۵ هزار تنی، تولید روزانه ۱۵۰تن آرد (پنج نوع آرد) و آزمایشگاه مرجع سلامت غذا و دارو برای کنترل و تولید محصول سالم واستاندارد است.   لازم بذکراست کلیه مراحل صدور مجوز تأسیس، پروانه بهره برداری این واحد تولیدی آرد پرداخت تسهیلات توسط جهادکشاورزی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت