Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حمله انجام شده به یک کشتی ایرانی در دریای سرخ خودداری کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران از صحبت کردن درباره حمله ای که گفته می شود این رژیم علیه یک کشتی ایرانی به نام  «ساویز» در دریای سرخ انجام داده است، خودداری کرد و گفت که در این باره نظری نمی دهد اما به طور کلی،  ارتش رژیم صهیونیستی در هر جایی که لازم بداند، وارد عمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
گانتز در این راستا افزود: اسرائیل باید از خودش دفاع کند. در هر جایی که چالشی عملیاتی یا نیازی عملیاتی ببینیم، اقدام خواهیم کرد. 
بر اساس این گزارش، اظهارات گانتز در پی این مطرح می شود که حمله روز سه شنبه به کشتی ایرانی در دریای سرخ در اولین روز مذاکرات از سر گرفته شده وین در راستای احیای توافق هسته ای انجام شد که انریکه مورا دیپلمات اروپایی و رئیس جلسه کمیسیون مشترک برجام، آن را مذاکراتی  «سازنده» خواند. 
یک مقام آمریکایی که می خواست نامش فاش نشود،  در گفت‌وگو با نیویورک تایمز در این باره گفت که رژیم صهیونیستی آمریکا را در جریان حمله به این کشتی گذاشته بود. 
این مقام آمریکایی گفت که رژیم صهیونیستی این حمله را حمله ای تلافی جویانه پس از آن چه حمله های اخیر نیروهای نظامی ایران به کشتی های این رژیم خوانده، نامیده است. 
اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح شد که  برخی منابع سه شنبه شب اعلام کردند که سانحه‌ای برای کشتی ایرانی «ایران ساویز» ناشی از انفجار مین‌های چسبان در بدنه کشتی رخ داده است. هنوز منابع رسمی در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند.

کشتی ایرانی ساویز در چند سال گذشته در دریای سرخ به منظور پشتیبانی از تکاورهای ایرانی که به ماموریت اسکورت شناورهای تجاری اعزام می‌شوند مستقر بوده است.

علاوه بر این، فرمانده جسیکا ال. مک نالتی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای  به هیل درباره کشتی هدف قرار گرفته ایرانی در دریای سرخ گفت  که آمریکا از از گزارش رسانه ها درباره اتفاقی که برای کشتی ساویز افتاده است آگاه است. 
مک نالتی در این باره گفت: ما تصدیق می کنیم که هیچ نیروی آمریکایی در این حادثه دست نداشته است. ما هیچ اطلاعات بیشتری برای ارائه در این زمینه نداریم. 

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز(چهارشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اخبار حمله به کشتی تجاری ایران در دریای سرخ اظهار داشت: کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در دریای سرخ  و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزئی شده است. 

سخنگوی وزارت خارجه گفت: بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، کشتی غیر نظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود. این کشتی عملا به عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات ) ایران در دریای سرخ عمل می‌کرد و لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود.

خطیب زاده‌ افزود:  در اثر حادثه رخ داده خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی به وجود نیامده است و بررسی‌های فنی در مورد چگونگی این حادثه و منشاء آن در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین المللی را در این خصوص انجام خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنی گانتز رژيم صهيونيستي حمله به کشتی ساویز رژیم صهیونیستی دریای سرخ کشتی ایرانی کشتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.

به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این بیانیه، گروه‌های مقاومت عراقی روز سه‌شنبه برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه (۲۳ بهمن)، ۲ حمله علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت عراق می‌خواهیم که همه اقدامات مقتضی را برای دفاع از نیرو‌های آمریکایی مستقر در این کشور و تضمین امنیت آن‌ها انجام دهد.

این بیانیه می‌افزاید: اگر حملات شبه‌نظامیان به نیرو‌های آمریکایی ادامه یابد، ما مانند گذشته در دفاع از نیرو‌های خود تردید نخواهیم کرد.

ضیاء رشوان رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر بامداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت که ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره مذاکرات قاهره و تل آویو پیرامون حمله احتمالی (رژیم) اسرائیل به رفح دروغ است.

رشوان افزود: قاهره بار دیگر مخالفت کامل خود با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را تکرار می‌کند.

وی اضافه کرد: یورش زمینی به رفح به قتل عام، تلفات انسانی بسیار و ویرانی گسترده منجر خواهد شد.

سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

این درحالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مدعی شد که ارتش این رژیم به زودی به رفح حمله خواهد کرد.

«ایتای بلومنتال» تحلیلگر نظامی صهیونیست، گفت: براساس طرح آماده شده برای حمله به رفح، ارتش (رژیم صهیونیستی) از بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن این منطقه می‌خواهد به اردوگاه‌های ایجاد شده در مرکز و جنوب نوار غزه بروند.

وی افزود: هزاران چادر در این مناطق از سوی سازمان‌های کمک رسان بین المللی و دیگر کشور‌ها برای ساکنان رفح برپا شده است.

بلومنتال اضافه کرد: براساس طرح (رژیم) اسرائیل که به اطلاع آمریکا و برخی کشور‌های منطقه نیز رسیده است، عملیات ارتش در رفح در چند مرحله و براساس تقسیم بندی شهر رفح به مناطق مختلف انجام می‌شود.

وی گفت: مسئولان اسرائیلی پیش بینی می‌کنند که جابجایی کامل ساکنان رفح ۴ تا ۵ هفته به طول انجامد.

دیگر خبرها

  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • خودداری کرسپو از اظهارنظر درباره النصر و الهلال