Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰۰ تن از چهره‌های مختلف لبنان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری فرانسه، از او خواستند دارایی‌های مشکوک مسؤولان لبنانی در فرانسه را مسدود کند.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، ۱۰۰ تن از چهره‌های مختلف لبنان در نامه‌ای خطاب به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، از او خواستند دارایی‌های مشکوک مسؤولان لبنانی در فرانسه را مسدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این نامه که چهره‌هایی از جامعه مدنی لبنان آن را امضا کردند، از هم گسستن مافیای سیاسی-اقتصادی است که این چهره‌ها معتقدند لبنان را وارد بحران‌ها و مشکلات متعددی کرده است.

طبق این نامه که روزنامه لوموند فرانسه آن را منتشر کرد، این چهره‌های لبنانی تاکید کردند، ماکرون باید دستورالعمل‌هایی را برای اجرای سازوکار قانونی لازم برای بلوکه دارایی‌های مشکوکی که برخی رهبران سیاسی و اقتصادی لبنان در فرانسه دارند، صادر کند.

در ادامه این نامه ضمن اشاره به اینکه مافیای سیاسی و اقتصادی مسؤول بدبختی، گرسنگی و نبود امنیت برای لبنانی‌ها است، آمده است: چنین عملیات قانونی باید به سابقه بلوکه دارایی‌های غیرقانونی برخی رهبران آفریقایی در فرانسه و رفعت الاسد، عموی رئیس جمهوری سوریه مستند باشد.

همچنین در این نامه تاکید شد: فساد گسترده در لبنان در ثروتمند کردن رهبران سیاسی این کشور از راه خالی کردن خزانه و متوسل شدن به راه‌های کلاهبرداری از کمک‌های ارسالی به لبنان پس از جنگ داخلی تاثیر آشکاری داشته است.

برخی تحلیلگران اظهار کردند: مجازات‌هایی چون بلوکه دارایی‌ها احتمالا راهکار موثرتری برای پاریس جهت اعمال فشار بر طبقه سیاسی لبنان است هرچند که فرانسه تا این لحظه به شکل علنی آمادگی خود را برای چنین اقدامی اعلام نکرده است.

ماکرون پس از انفجار ویرانگر بندر بیروت و در زمانی که لبنان هنوز گرفتار گره سیاسی و نیز وخامت بحران اقتصادی، پولی و معیشتی بود، ایجاد تغییری ریشه‌ای را خواستار شده و نارضایتی خود را از نبود چنین تغییری ابراز کرده بود.

این نامه به امضای جمعی از پزشکان، وکلا، روزنامه‌نگاران و فعالان لبنانی از جمله کریم امیل بیطار، استاد دانشگاه، غسان سلامه، فرستاده سابق سازمان ملل به لیبی و بولا یعقوبیان، نماینده مستعفی پارلمان لبنان رسیده است.

پس از سخنان ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در مارس گذشته که گفته بود، زمان آن فرارسیده که فشارهای بین‌المللی بر لبنان برای تشکیل یک کابینه در این کشور افزایش یابند، نامه یاد شده تنظیم شد.

در شرایطی که لبنان با بدترین بحران اقتصادی در تاریخ نوین خود مواجه است، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان و میشل عون، رئیس جمهوری این کشور تاکنون به توافقی درباره تشکیل کابینه جدید نرسیده‌اند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری دارایی ها چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌ فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق  و کشف ۳۲ دستگاه خودروی خارجی قاچاق  در استان خبر داد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی استان، باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق که اقدام به دستکوب ارکان خودرو ( شاسی، موتور و اتاق) و همچنین نصب پلاک خودروهای قدیمی از همان خودروها به خودروی جدید می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

 سردار مفخمی خاطرنشان کرد: از این باند که غالبا خودروهای شاسی را از غرب و جنوب کشور برای اقدام متخلفانه خود وارد می کردند ، تا کنون ۲۰ دستگاه خودرو با پلاک مالکیت خودروهای قدیمی به همت ماموران پلیس آگاهی و همچنین ۱۲ دستگاه خودرو با تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه اعضای باند قاچاق خودرو نیز به دستگاه قضایی مازندران معرفی و تحویل شدند، تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی  و آگاهی با هوشمندی و اقتدار همواره با هدف رضایتمندی مردم پای کار است و متخلفان بدانند که مازندران جولانگاه قاچاقچیان نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی