Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:40:09 GMT

اطلاعات بدون نویز از بازار مسکن چه می گوید؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۳۴۱۵

اطلاعات بدون نویز از بازار مسکن چه می گوید؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مرکز آمار «اطلاعات بدون نویز» از تغییرات قیمت مسکن منتشر کرد.

براي محاسبه شاخص قيمت املاك مسكوني شهر تهران از روش هدانيک و اطلاعات خام موجود در سامانه املاك و مستغلات استفاده شده است. شاخص نسبت به متوسط، درصد تغيير قيمت واحدهاي مسكوني را بهتر نشان ميدهد. چرا كه ممكن است مشخصه واحدهاي فروش رفته در دورههاي مختلف تفاوت زيادي داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، ممكن است تعداد واحدهاي فروش رفته نوساز در يك دوره بسيار بيشتر از دوره قبلي باشد كه در اين حالت متوسط قيمت دو دوره متوالي قابل مقايسه با يكديگر نخواهد بود. شاخص قيمت محاسبه شده به روش هدانيک اين مشكل را برطرف ميكند و اثر تغييرات كيفي در طول دورههاي مختلف را از بين ميبرد.

بر اساس این گزارش، تورم نقطه‌ای اسفندماه املاک مسکونی شهر تهران در مقایسه با ماه قبل (٩١,٣) ٩.٥ واحد درصد کاهش یافته است.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: عدد شاخص در اسفند ماه ١٣٩٩ بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ٦٨٩,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم نقطه‌ای

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به عدد ٨١,٩ درصد رسیده است؛ یعنی بایستی خریداران برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به اسفند ١٣٩٨، ٨١.٩ درصد بیشتر پرداخت کنند. تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با ماه قبل(٩١,٣) ٩.٥ واحد درصد کاهش یافته است.

کاهش تورم ماهانه

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به عدد شاخص ماه قبل می‌باشد که در اسفند ماه ١٣٩٩ این اطلاع به عدد ٣,٢ درصد رسیده است. تورم ماهانه اسفند در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٤,٧ درصد)، ١.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه دی ماه ١٣٩٩ املاک مسکونی شهر تهران به عدد ٧٨,٢ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٧٥,٤)، ٢.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت تورم مسکن مرکز آمار ایران اعمال ماه شعبان نشست وین سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت تورم نقطه ای شهر تهران واحد درصد عدد شاخص نرخ تورم ماه ١٣٩٩ ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن