Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه شورای اداری استان تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ مهمترین رویداد پیش رو در سال ۱۴۰۰ انتخابات است که در حوزه تهران چهار انتخابات برگزار می‌شود. بی تردید یکی از مسائلی که موجب ایجاد شور و اشتیاق مردم برای مشارکت در انتخابات خواهد شد مدیریت بیماری کروناست که متأسفانه شلوغی بازار، بازگشایی تالارها و عدم رعایت فاصله‌گذاری در اسفندماه و در ادامه سفرهای نوروزی موجب شده که در حال حاضر روند فزاینده مبتلایان در کشور را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی قدرت درگیر کردن همه سنین را دارد و این ویروس در تمام کشور گردش پیدا کرده و در ۳۰ استان روند بیماری رشد شتابی گرفته است. لذا لازم است که با اتخاذ تصمیمات، کنترل بیماری را در دستور کار قرار دهیم.

بندپی ادامه داد: از ابتدای آذر تا پایان اسفند با اتخاذ تدابیر این بیماری را مدیریت کردیم و در حال حاضر نیز با تشدید محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تقویت طرح محله محور شهید سلیمانی باید مدیریت و کنترل بیماری را در دست بگیریم.

استاندار تهران تأکید کرد: در تهران روند شیوع این بیماری فزاینده است و مراجعات سرپایی، بستری و فوتی‌ها روند افزایشی دارد. باید خودمان را برای اجرای مصوبات ستاد ملی و جذب همکاری مردم همچون گذشته آماده کنیم.

وی در خصوص محدودیت مشاغل مختلف گفت:‌ مشاغل ضروری همچون دستگاه‌های خدمت‌رسان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مشاغلی که مایحتاج مردم را مهیا می‌کنند باید فعالیت کنند اما فعالیت پاساژها، تالارها، مراکز آموزشی، سینماها، مراکز ورزشی و حتی برگزاری مراسم مذهبی جزو فعالیت‌هایی است که در شهرهای قرمز باید متوقف شوند.

وی ادامه داد: از سایر اقشار و صنوف مشمول محدودیت‌ها درخواست می‌کنیم به صورت داوطلبانه این کار را انجام دهند و برای دو هفته فعالیت‌های خود را متوقف کنند. بی‌تردید چیزی اضافه بر مصوبات ستاد ملی قابل اجرا نیست. در خصوص فعالیت ادارات نیز تنها باید در شهرهای قرمز از یک سوم نیروهای خود به صورت حضوری استفاده کنند. قطعا نمی‌توان شهری همچون تهران را که پایتخت کشور است و فعالیت‌های بین‌المللی در آن در حال انجام است قرنطینه کرد لذا موضوع قرنطینه تهران منتفی است.

استاندار تهران در خصوص تصمیم‌گیری در مورد اجرای طرح ترافیک در تهران نیز گفت:‌ سال گذشته نیز این موضوع مطرح بود اما هنگامی که کاهش فعالیت‌ها را داریم قطعا رفت و آمدها کاهش پیدا می‌کند و براساس مصوبات قانونی شهر با تراکم جمعیت نباید مواجه باشد.

محسنی بندپی بار دیگر با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های ۱ در تهران ادامه دارد و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود، افزود: برخی مشاغل داوطلبانه فعالیت خود را متوقف کردند و برخی نیز تذکر گرفته‌اند که حداکثر تا پایان امروز فعالیت خود را متوقف کنند. متأسفانه هنوز شهر دارای تراکم جمعیتی است و گویا این پیام دریافت نشده که کرونای جهش یافته انگلیسی را جدی بگیرند. درخواست ما این است که با توسعه دولت الکترونیک و بهره‌گیری از دورکاری، مردم برای مدت دو هفته همکاری داشته باشند تا مدیریت بیماری محقق شود. از شروع اعلام وضعیت قرمز برای تهران روز گذشته مصوبات ابلاغ شده لذا از روز گذشته به مدت دو هفته این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد و در صورت نیاز تمدید می‌شود.

پربیننده ترین برنامه آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات پایه دوازدهم ارتقای لایحه رتبه‌بندی معلمان با توجه به صلاحیت‌ها جدیدترین آمار مشمولان غایب اعلام شد موج تازه تعطیلی مشاغل از شنبه فعالیت مشاغل گروه۲ در شهرهای قرمز تا دو هفته ممنوع شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مشاغل انوشیروان محسنی بندپی برجام فعالیت ها دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!

سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند بلکه در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید.

به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می‌دهد حتی اگر سابقه مشکلات قلبی داشته باشید.

به گزارش ایسنا، دکتر سوفی پادوک(Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند.

متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای مدت پنج روز است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده‌ جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند.

علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه