Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر شاپور بدیعی بابیان اینکه از نیمه فروردین به‌طور مجدد تعداد بیماران بستری و سرپایی افزایش‌یافته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد بیماران در بخش سرپایی ۳۵ تا ۴۵ درصد افزایش‌یافته و در حوزه بستری‌ها نیز متأسفانه روند صعودی  است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه با توجه به ورود به موج چهارم کرونا و بر اساس تجربیات گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمات‌رسانی به بیماران در سطوح مختلف انجام‌شده است اظهار کرد: بر این اساس در حوزه نظارت و مدیریت بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها بازدید از تمامی بیمارستان‌هایی که ظرفیت پذیرش بیماران را دارند و درگذشته هم داشتند در حال انجام است و وضعیت نیروی انسانی،تجهیزات و فضای بیمارستانی برای بیماران کرونایی در حال بررسی است تا ضمن رفع مشکلات، تمامی بیمارستان‌ها آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه به‌منظور جلوگیری از مراجعه مستقیم بیماران به بیمارستان‌ها و احتمال ابتلا به ویروس کرونا و یا سایر عفونت‌ها باید سطوح یک و دو برای خدمات‌رسانی تقویت شود خاطرنشان کرد: بدین منظور برنامه بازدید از درمانگاه‌های سطح یک و دو کرونا در حال انجام است تا مردم در نزدیک‌ترین محل سکونت خود خدمات سطح یک و دو را دریافت و در صورت نیاز به خدمات بستری به بیمارستان‌ها ارجاع شوند.

دکتر بدیعی با تأکید بر اینکه در موج چهارم کرونا نیز برنامه سطح‌بندی بیماران و نظام ارجاع به‌طور کامل اجرا می‌شود تصریح کرد: با اجرای این برنامه ضمن گسترش خدمات‌رسانی از ایجاد ازدحام و حضور بیماران در مراکز اورژانس نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین طی نشستی با سوپروایزران کنترل عفونت، استراتژی‌ها و نحوه برخورد با بیماران کرونایی به‌طور مجدد ارائه شد و ضمن دریافت نظرات و پیشنهاد‌ها، نقاط قوت و قابل‌بهبود مورد  ارزیابی قرار گرفت.

مسئول کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه در حوزه واکسیناسیون تا چند روز آینده تمامی افراد شاغل در بخش‌های کرونایی واکسینه خواهند شد اظهار کرد: با انجام واکسیناسیون باید همچنان مراقب سلامتی خود باشند و  نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.  

دکتر بدیعی بابیان اینکه ویروس کرونا به‌شدت در حال گسترش است و این نشان می‌دهد که روزهای سختی در پیش است اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت تخت مراقبت ویژه در حال تکمیل است و تعداد بیماران بستری نیز طی یک هفته اخیر از ۳۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه در این دوره نیز از ظرفیت سایر بیمارستان‌های غیردانشگاهی برای خدمات‌رسانی به بیماران استفاده می‌شود اظهار کرد: تمامی  اورژانس بیمارستان‌های مجهز به دستگاه سی‌تی‌اسکن فعال شدند و علاوه بر این تمامی بیمارستان‌ها نیز موظف به پذیرش بیماران هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمامی بیمارستان‌های نظامی، انتظامی، شامل امام حسین(ع)، شمس الشموس و ثامن‌الائمه (ع) و همچنین رضوی برای خدمات‌رسانی به بیماران آماده است تصریح کرد: سازمان  تأمین اجتماعی و بیمارستان فارابی در حال حاضر یکی از مراکز اصلی خدمات‌رسانی در حوزه کرونا محسوب می‌شود و در حال حاضر ۱۰۰ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری است.

دکتر بدیعی  بابیان اینکه سطح‌بندی برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی برنامه‌ریزی‌شده است اظهار کرد: در مرحله نخست یک هزار و ۱۰۰ تخت بستری آماده پذیرش بیماران کرونایی است ضمن اینکه  برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی به بیماران غیر کرونایی نیز انجام‌شده است.  

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیک چهارم کرونا وضعیت قرمز برای خدمات رسانی به بیماران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمامی بیمارستان ها بیماران کرونایی تعداد بیماران حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه