Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با شبکه «‌ام تی وی» این کشور اظهار داشت که میشل عون رئیس جمهور لبنان در گفت گو با  «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه که بصورت تماس تلفنی انجام شد راهکارهای تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
وی با بیان اینکه «عون» در این تماس تاکید کرد که لبنان از حق حاکمیت خود بر آب هایش کوتاه نمی‌آید، افزود:  عون همچنین تأکید کرد که کشورش به تعیین مرزهای دریایی پایبند است و طرف سوریه را به مذاکره فرا خواند.
 
وزیر خارجه لبنان خاطرنشان کرد که مراجعه به دادگاههای بین المللی آخرین راه حل این مشکل است اما امروز ما قصد ندارم وارد یک هجمه علیه سوریه شویم. 
 
وی توضیح داد که دولت سوریه در ماه مه سال ۲۰۱۹ تفاهم نامه‌ای را به لبنان ارسال کرد و در آن خواستار جلسه‌ای برای بحث در خصوص تعیین مرز بین دو کشور شد و طرف لبنانی از این دیدار استقبال کرد  اما این اتفاق نیفتاد. 
 
وهبه به دلیل برگزار نشدن این جلسه اشاره‌ای نکرد.
 
گفت وگوی تلفنی رئیس جمهوری لبنان با رئیس جمهور سوریه برای تعیین مرزهای آبی مشترک پس از آن انجام شد که دولت سوریه در قراردادی حق کشف نفت در مناطق دریایی مورد مناقشه بین دمشق و بیروت را به یک شرکت روسی واگذار کرد و این موضوع دوباره جنجالی در مورد پرونده تعیین مرزهای دریایی با سوریه در لبنان به وجود آورد.
 
مرزهای دریایی بین سوریه و لبنان همانند مرزهای زمینی که کار ترسیم آن‌ها در سال ۱۹۷۱ آغاز شد کاملاً مشخص نشده است زیرا جنگ داخلی که در سال ۱۹۷۵ در لبنان درگرفت مانع از تکمیل روند تعیین مرزهای دو کشور شد.
 
پس از کشف منابع گاز و نفت در دریای مدیترانه دو کشور شروع به اعطای حق کشف در آنجا می‌کنند و بیروت می‌کوشد تا مرزهای دریایی خود با دمشق و منطقه اقتصادی دو کشور را مشخص کند. 
 
اخیراً سیاستمداران لبنانی از دولت این کشور خواسته‌اند تا برای پایان دادن به این پرونده تلاش کند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مرزهای دریایی تعیین مرزهای رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: ما سرکوب جوانان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را که برای محکوم کردن نسل‌کشی علیه فلسطینیان بیرون آمده‌اند، محکوم می‌کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد: احترام کامل خود را به جوانان آمریکایی اعلام می‌کنیم. آنها در مبارزه خود برای برقراری صلح مستحق احترام هستند.

مادورو از جوانان سراسر جهان خواست تا به خیابان‌ها بیایند و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

دانشجویان آمریکایی ۱۸ آوریل جاری در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای اعلام مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه تجمع کرده و از مدیران دانشگاه خود خواستند همکاری‌های آکادمیک‌شان با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را از شرکت‌هایی که حامی اشغال اراضی فلسطینی هستند، خارج کنند.

پس از مداخله نیروهای پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

در ادامه جنبش دانشجویی بی‌سابقه‌ای در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشگاه‌های کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آلمان کشیده شد و همگی آنها اکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان غزه و درخواست برای توقف جنگ در این منطقه و تحریم شرکت‌هایی هستند که سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است