Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با حضور بسیجیان و نیروهای فعال پایگاه‌های محلات در پاییز گذشته کنترل موج سوم کرونا را با سخت‌کوشی تمام شاهد بودیم که از تجربه به دست آمده در خیز چهارم نیز استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از امروز بسیجیان و مجموعه سپاه استان در قالب پایگاه‌های محله‌محور رصد، پایش و بیماریابی را به صورت خانه به خانه انجام خواهند داد تا در کنار حمایت معیشتی و قرنطینه خانگی، مراحل کنترل بیماری را در خیز چهارم شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل به شرایط سخت خیز چهارم با تداخل کرونای انگلیسی را با سرعت انتشار بالا یادآور شد و گفت: ۷۰ درصد شیوع کرونا در این مرحله سخت‌تر از خیز سوم و دوم است و اگر همراهی عموم مردم را شاهد نباشیم، تا اردیبهشت ماه نمی‌توانیم بر خیز چهارم غلبه کنیم.

بهنام‌جو به تعداد ۳۶۷ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و افزایش تخت‌ها و مراکز بیمارستانی و استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های شخصی و غیردولتی را یادآور شد و افزود: به دنبال خریدهای اسفند و دید و بازدیدهای ایام عید، خیز چهارم زودتر از آنکه فکر کنیم وارد استان اردبیل نیز شده است و در اردبیل و نمین وضعیت قرمز و سایر شهرها نیز وضعیت نارنجی را نظاره‌گر هستیم که اگر هموطنان افزایش رعایت دستورالعمل‌ها را در برنامه کاری خود قرار ندهند، شرایط بحرانی‌تری را نیز تجربه خواهیم کرد.

خیز تند کرونا با افزایش بیماران بستری و مراجعات سرپایی

این مسئول ممنوعیت ترددها و برگزاری عروسی، مراسم ختم و تعطیلی رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده با توجه به سرعت بالای انتقال ویروس کرونا افزایش بیماران سرپایی و بستری را شاهد باشیم تا آتش کرونا شعله‌ورتر شده و وضعیت بحرانی را رقم بزند.

بهنام‌جو اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری از امروز محدودیت صنوف مختلف را از آموزشگاه‌های رانندگی گرفته تا سالن‌های ورزشی، مراکز طبخ غذا، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و پاساژها و بازارهای سرپوشیده و… را شاهد هستیم که بیشتر از این باید این محدودیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید سطح استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم و در کنار آن مراقبت‌ها به صورت محله‌محور و تشدید بیماریابی در روستاها انجام شود تا از این وضعیت بحرانی در دو تا سه هفته آینده گذر کنیم.

کد خبر 5184036

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی اردبیل ویروس کرونا استانداری اردبیل سپاه حضرت عباس ع استان اردبیل ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل اراک محدودیت های کرونایی واکسن کرونا انتخابات 1400 خیز چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای استان اردبیل

ایسنا/اردبیل بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل، هوای استان اردبیل تا اواخر هفته جاری صاف و پایدار خواهد بود.

بر طبق نقشه‌های هواشناسی از امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) تا روزهای پایانی هفته جاری جو استان پایدار خواهد بود.

از این رو آسمان استان غالباً صاف بوده و افزایش چند درجه‌ای دمای هوا پدیده قالب خواهد بود.

برای این مدت بیشینه دمای هوا در مناطق شمالی و شهرستان کوثر تا ۳۲ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و جنوبی تا ۲۵ درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

اما در روزهای پایانی هفته (چهارشنبه تا عصر جمعه) با گذر امواج ضعیف و همراهی شرایط فصلی و محلی در برخی از مناطق استان بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، افزایش ابر و بارش رگباری باران دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • محور کندوان یکطرفه می شود