Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ایده‌پردازی، نوآوری و خلاقیت باید در برنامه‌های توسعه‌ای استان مورد توجه قرار گیرد و این امر جز با تقویت پژوهش‌سراها محقق نمی‌شود، گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز ۱۲ پژوهش سرای دانش آموزی خراسان جنوبی اختصاص یافت.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ایده پردازی و خلاقیت دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد و با اختصاص این مبلغ امیدواریم بتوانیم از ایده‌های این عزیزان برای توسعه استان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: توقع داریم هر پژوهش سرا سالانه حداقل ۲۰ ایده نو به ما ارائه کند و ماهم ایده‌های نو و برتری که میتواند موجب رشد اقتصادی، اشتغال و توسعه استان بشود را در ستاد توسعه خاوران بررسی می‌کنیم و سالانه ۱۰ ایده برتر جایزه ویژه سال را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در خصوص تامین مسکن معلمان فاقد مسکن گفت: بحث تامین زمین در بعضی از شهرستان‌ها صورت گرفته و در بعضی از شهرستان‌ها مشخص نشده، با کمک مسکن و شهرسازی و قولی که داده شده در آینده نزدیک این مشکل در تعدادی از شهرستان‌ها رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: هزینه‌های آموزش باید مسیر توسعه را فراهم کند و این مهم جز با ایجاد فکر توسعه محور در بین دانش‌آموزان اتفاق نمی‌افتد.

واقعی با بیان اینکه کرونا بیشتر از هر قسمتی آموزش و پرورش و کیفیت آموزشی را تحت‌الشعاع قرار داد، افزود: امیدواریم هرچه زودتر با هم‌افزایی و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی روند عادی آموزش در کشور محقق شود.

ملانوری با بیان اینکه تجلیل از معلم نباید به روز و یا هفته‌ای خاص واگذار شود بلکه در تمام ایام سال باید از مقام معلم و نقش توسعه‌ای وی تجلیل شود، تصریح کرد: معلم نقش مستقیمی در مسائل توسعه‌ای با تربیت نیروی انسانی دارد و لازم است ستاد تجلیل از مقام معلم در استان برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص داشته باشد.

ملانوری در ارتباط با بدهی‌های شهرداری‌ها از حق آموزش و پرورش در عوارض ساخت و ساز بیان کرد: تمام بدهی‌ها باید تا پایان سال ۹۹ پرداخت شود.

وی ادامه داد: سه درصد عوارض ساختمانی هیچ دخل و تصرفی بر عوارض شهرداری‌ها ندارد و باید به صراحت قانون مستقیما به حساب آموزش و پرورش واریز شود.

ملانوری در ارتباط با تغییر کاربری‌ها و استفاده آموزش و پرورش از سالن‌های ورزشی سایر ادارات دستور داد: هرگونه تصمیم در ارتباط با تغییر کاربری‌ها با مسوولیت شخص مدیرکل آموزش و پرورش باشد و سالن‌های ورزشی که می‌تواند در نوبت صبح در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد شناسایی و به شورای آموزش و پرورش ارائه شود.

وی تصریح کرد: آیندگان نسبت به تصمیمات امروز مدیران قضاوت خواهند کرد پس باید در تصمیمات به جای نظر فردی از خرد جمعی استفاده کرد.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این نشست از درگذشت ۱۱ دانش‌آموز از اول اسفند تاکنون خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰ نفر در سوانح جان خود را از دست دادند که می‌طلبد خانواده‌ها نسبت به در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه به افراد بدون گواهینامه خودداری و راهنمایی و رانندگی هم برخورد جدی با این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه جامعه آموزشی استان در زمان شیوع ویروس کرونا از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکرد، گفت: متاسفانه هفت معلم در این دوران به دیار باقی شتافتند.

وی یادآور شد: در ماده ۱۶ املاک سهم آموزش و پرورش از عوارض توسط شهرداری‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود که این مهم از سال ۹۸ تاکنون مانده است؛ سالن‌های ورزشی استان کفاف دانش‌آموزان را نمی‌کند که خواستاریم نسبت به تعیین مجوز استفاده از سالن‌های ورزشی ادارات اقدام شود.

واقعی گفت: در ارتباط با مسکن فرهنگیان اقدامات خوبی صورت گرفته اما در برخی شهرستان‌ها نیازمند واگذاری زمین هستیم که امیدواریم نسبت به این موضوع اقدام شود.

در این جلسه در خصوص تغییر کاربری برخی از املاک مربوط به آموزش و پرورش و تجاری سازی بخشی از مدارس حاشیه به ویژه در شهرستان طبس نیز بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی پژوهش سرای دانش آموزی سالن های ورزشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان شهرستان ها قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عاليات کشور و دبیر کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون عمرانی استانداری و رئیس ستاد عتبات عالیات استان حضور داشتند.

مجید نامجو جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هم در دیدار استاندار کرمانشاه  با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و ستاد مرکزی اربعین، خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.
در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت:  در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.
وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.
شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.
وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد