Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:04:11 GMT

مدیران لایق و موفق قدرت هماهنگ کردنایده های مختلف را دارند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۵۰۸۹

مدیران لایق و موفق قدرت هماهنگ کردنایده های مختلف را دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی، در نشست با شورای معاونان و رؤسای مناطق استان گلستان، که از طریق ویدئوکنفرانس در بستر مجازی و در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی، برگزار شد؛ ضمن تقدیر از تلاش های همکاران فرهنگی استان گلستان، اظهار کرد: طبق استانداردهای بین المللی، مدیر موفق، مدیری است که در دوره مدیریت خود بتواند حداقل یک مسأله را با کیفیت حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر یک از ما در سطوح مختلف مدیریتی هستیم و من معتقدم فلسفه وجودی یک مدیر، ایجاد تعادل و دستکاری مسائل موجود برای رسیدن به هدف نهایی و تحقق برنامه هاست.

حاجی میرزایی با اشاره این که در حل هر مسأله ای، ناگزیر به محدودیت هایی برخورد می کنیم، تصریح کرد: نکته کلیدی در مدیریت موفق، این است که بتوانیم محیط را با خود همسو و هماهنگ کنیم. مطمئناً در هر سطحی که باشیم با یک سری از محدودیت ها روبرو هستیم و بزرگ ترین خطایی که می تواند از یک مدیر سر بزند، این است که تصور کند برای حل مسائل باید تمام محیط در اختیارش قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، مدیران لایق و شایسته را مدیرانی دانست که قدرت هماهنگ کردن محیط و ایده های مختلف را داشته باشند و گفت: رویکرد مدیران سازمان باید به گونه‌ای باشد که هر مسأله ای را تا رفع کامل موضوع پیگیری و مدیریت کنند و تا زمانی که مسائل حوزه کاری آن ها برطرف نشده باشد، مسئولیت آن ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مدیر یک مجموعه، باید قادر به جلب حمایت افراد بالادست خود، برای حل مسائل مربوط به حوزه خودشان باشد و در این صورت می توان آن مدیر را، مدیری لایق و نمونه دانست.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، با اشاره به نقش ایجاد انگیزه در مجموعه برای یافتن راه حل مناسب در رفع مشکلات مربوط به هر حوزه، بیان کرد: مدیران باید با روش های مناسب و ایجاد انگیزه، مجموعه تحت مدیریت خود را به تحرک واداشته و قدرت تفکر حل مسائل را در افراد مجموعه خود بالا ببرند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فکر کردن در خصوص نحوه حل مسائل، توانایی و قابلیت مدیران را افزایش خواهد داد. تجزیه، تحلیل، یافتن کاستی ها و پیدا کردن راه حل جایگزین در هر مسأله، از وظایف ذاتی مدیران است.

حاجی میرزایی با تأکید بر هدف گذاری مسیر اجرای برنامه ها، اظهار کرد: در انجام برنامه های کاری مربوط به حوزه خود، هدف داشته باشید، نیروها را متمرکز کنید و از زمان به طور ارزشمند استفاده کنید تا به هدف و نتیجه مطلوب خود برسید. بی شک اگر هدف نداشته باشید، دچار روزمرگی خواهید شد و نخواهید توانست از توانمندی ها و ظرفیت های خود و مجموعه تحت نظارتتان، بهره لازم را ببرید و در نهایت با هدر رفتِ سرمایه انسانی و مالی روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: هدف گذاری ها باید به گونه‌ای انجام شود که قابلیت سنجش داشته باشد تا در هر مرحله، بتوانیم میزان پیشرفت را بسنجیم و با قبل مقایسه کنیم.

تا هدف گذاری های مشخص و آشکار نداشته باشید، اهداف سازمان محقق نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش، ارتباط مدیران ارشد استانی را با دیگر مدیران استان، بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مدیران باید بتوانند با مجموعه تحت نظارت خود به طور مداوم ارتباط گرفته و در مورد مسائل مربوط، صحبت و از نظرات آن ها در حل مسائل به خوبی بهره ببرند. به مراتب مدیران مدارس هم باید با معلمان و دانش آموزان خود به طور مستمر ارتباط داشته و ضمن نظارت بر آن ها از ظرفیت آنان به نحو شایسته ای استفاده کنند تا کارها به خوبی انجام شود.

حاجی میرزایی با تأکید بر این که هیچ دانش آموزی نباید از آموزش باکیفیت محروم بماند، تصریح کرد: معلمان باید با کمک ابزارهایی مانند «شاد»؛ «بسته های آموزشی و.... که در اختیارشان قرار دارد، دانش آموزان خود را به بهترین شیوه و بالاترین کیفیت، آموزش دهند و در هر لحظه قدرت ارائه گزارش دقیق از نحوه آموزش تک تک دانش آموزان خود داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تلاش برای تبدیل تهدید کرونا به فرصت، گفت: بیش از یک سال است که درگیر پدیده کرونا هستیم و در این مدت شاهد تلاش همکاران فرهنگی برای بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های مجموعه، در استمرار آموزش باکیفیت بوده ایم. من معتقدم توان سازماندهی، نظارت، ایجاد انگیزه و ارزشیابی افراد، همه و همه در چگونگی ایفای نقش در این سال، سنجیده می شود؛ لذا از همکاران خود تقاضا دارم برای پیشرفت بهتر و دستیابی به نتایج مؤثرتر، تجربیات خود را با یکدیگر در میان گذارند.

وی در پایان گفت: همکاران من در مرکز تمام تلاش خود را برای ایجاد انگیزه و تسهیل فعالیت ها برای رسیدن به هدف نهایی، انجام می دهند؛ با این همه به فکر و ایده های نو شما در حل مسائل، نیاز داریم و از آن ها استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 5184085

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران بنیاد برکت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر تهران 1400 نوروز ۱۴۰۰ آیت الله سید ابراهیم رئیسی وضعیت معابر وزیر آموزش و پرورش ایجاد انگیزه حاجی میرزایی حل مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی از مدیران کل و معاونان سابق اداره کل آموزش و پرورش و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت استان قدردانی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: افتخارات امروز نظام تعلیم و تربیت استان در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدیران و معلمان در دوران مختلف است.

سعادتی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت رسالت پیامبران است بر توجه به مفهوم استاد و شاگردی در آموزش و پرورش و استفاده از تجربیات پیشکسوتان و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد.

وی تحول و موفقیت آموزش و پرورش را در گرو مشارکت همگانی دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش در کانون توجه همه نخبگان، مسئولان و نهاد‌های عمومی و دولتی است و این مجموعه بدون جلب مشارکت آحاد جامعه موفق نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است