Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:03:44 GMT

۳۹۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۵۱۱۲

۳۹۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۹ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

"دکتر پرویز یزدان پناه" افزود: هم اکنون ۳۹۲ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۹۷ نفر مبتلای قطعی و ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۸ هزار و ۸۰۵ مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۸۹۰ نمونه پی سی آر دریافت شده حدود ٥٦ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، دنا و لنده می باشد، همچنین از ۹۵۳ نمونه رپید تست، ٢١ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در کهگیلویه، بهمئی، بویراحمد، گچساران و مارگون هستند.
دکتر یزدان پناه تاکید کرد: با توجه به روند افزایشی موارد مبتلا در طی چند هفته گذشته، سهل انگاری، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، جابجایی های جمعیتی، افزایش تجمعات،  رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی، کاهش استفاده از ماسک و موارد دیگر باعث ایجاد پیک دوم در استان و چهارم در کشور شده است که اگر محدودیت ها کامل اجرا شوند، مشارکت و همراهی آگاهانه مردم در رعایت دستورالعمل ها وجود داشته باشد، خارج نشدن از خانه و ... بتوانیم با هزینه کمتری از این مرحله خطرناک بیماری عبور نماییم.
وی ادامه داد: ظرفیت تخت ها و امکانات بهداشتی درمانی استان محدود است و مردم باید در فکر حفظ سلامت و جان خود، خانواده و سایر مردم باشند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: بی شک کمک های خیرین سلامت در تامین وسایل و تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی لازم است و ایثار این افراد در نزد خداوند متعال محفوظ و در خاطره بیماران نیازمند نیز باقی می ماند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد