Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:24:25 GMT

دانشگاه تبریز همچنان در جمع برترین دانشگاه های کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۵۵۱۰

دانشگاه تبریز همچنان در جمع برترین دانشگاه های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه های دولتی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ اعلام شده که دانشگاه تبریز بر اساس این رتبه بندی همچنان در جمع برترین دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است.

در رتبه بندی جدید سال ۹۹، مجموعاً ۱۰۳ دانشگاه در ۱۰۴ شاخص و زیر شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته، دانشگاه تبریز در بین این دانشگاه ها و دانشگاه‌های جامع کشور، جزو 10 دانشگاه برتر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس روش شناسی جدید و بر مبنای شاخص‌های مصوب کارگروه تخصصی رتبه بندی در وزارت علوم، اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق (اطلاعات پژوهشی جمع آوری شده از سوی پایگاه استنادی جهان اسلام، خوداظهاری دانشگاه‌ها و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده شده) جمع آوری و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر در بسیاری از شاخص‌ها و موضوعات در رنکینگ‌های بین المللی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا بوده که از جمله این افتخارات می‌توان به صعود ۶ پله‌ای این دانشگاه در برنامه ملی ارتقای دانشگاه‌های منتخب به تراز بین المللی، کسب رتبه دوم دانشگاه‌های جامع ایران و رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهانی از نظر شاخص‌های آموزشی، استنادی و بین‌المللی بر اساس نظام رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱ و ... اشاره کرد.

یادآور می‌شود: دانشگاه تبریز  بیش از ۷۰ سال قبل با تاسیس ۲ دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۰ هزار نفر دانشجو  یکی از دانشگاه‌های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

انتهای پیام/60001

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز وزارت علوم دانشگاه تبریز دانشکده ادبیات خبرگزاری فارس فارس تبریز دانشگاه تبریز بین المللی دانشگاه ها رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

دکتر صیادی خاطر نشان کرد در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رییس دانشگاه افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی