Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:14:10 GMT

پاسخ خطیب زاده به مخالفان توافق ایران و‌ چین

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۵۵۸۳

پاسخ خطیب زاده به مخالفان توافق ایران و‌ چین

خبرگزاری تسنیم: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با انتشار پستی در اینستاگرام، توضیحاتی را در خصوص  برنامه همکاری جامع ایران و‌ چین ارائه کرد.

خطیب زاده در ابتدا خاطرنشان کرد: چین به عنوان قدرتی بزرگ با اقتصادی در طرازِ یک جهانی، با کشورهای مختلف جهان از آمریکا و اروپا گرفته تا کشورهای عرب خلیج فارس، آسیای مرکزی، خاورمیانه و آسیای دور تفاهم‌نامه های جامع همکاری و همچنین قراردادهای بزرگ تجاری منعقد کرده و می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای ایران نیز روابط راهبردی با چین از اصالت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌است. کما اینکه برای چین‌ نیز توسعه روابط با ایران به سطح مشارکت راهبردی اولویتی بود که در سفر رئیس جمهور چین به ایران محقق شد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه تصریح کرد: طبیعتا ایران به عنوان یک کنشگر جریان‌ساز در روابط بین الملل نمی‌تواند در ترسیم برنامه های توسعه‌ای خود تسلیم فشارهای برآمده از تحریم های ظالمانه آمریکا باشد و از هر فرصتی برای پیشبرد سیاست‌های خود بهره می‌برد.

خطیب زاده یادآور شد: پیداست که تلاش ما در این مسیر برای آنان که خواستار تسلیم و یا انزوای ایران هستند، ناخوشایند بوده و لذا سراسیمه تحریف و تبلیغ سوء علیه چنین تفاهم نامه‌هایی را در دستور کارشان قرار می‌دهند، کما اینکه در این مورد نیز دیدیم.

وی در پایان تأکید کرد: برنامه همکاری جامع ایران و‌چین، نقشه راهی برای همکاری‌هایی خواهد بود که اگر وارد فاز عملی شده و بویژه تبدیل به قراردادهای اقتصادی میان فعالان بخش‌های مختلف دو کشور شود، مردم و ایران عزیز را از ثمرات خود بهره مند خواهد کرد.

 

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: توافق ایران و چین خطیب زاده خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه