Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در تهران، گفت: در طول چند روز اخیر آمار بستری، مراجعین سرپایی و میزان مبتلایان به کرونا در تهران با شتاب قابل توجه و به سرعت در حال افزایش است. امروز در تهران بالغ بر ۵۲۱۲ بیمار در بخش‌های مربوط به کرونا بستری هستند که این رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سرعت از ۲۰۰۰ عدد در هفته گذشته به بیش از ۵۰۰۰ بیمار رسیدیم که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: تقریبا حدود ۱۱۷۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که مجموعا حدود ۲۷ درصد از بیماران کرونای ما در تهران اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که عدد قابل توجهی است. در زمینه موارد جدید هم رشد قابل توجهی در ۲۴ ساعت اخیر داشتیم. به طوری که بالغ بر ۱۱۸۰بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت اخیر بستری کردیم که ۱۸۷ نفرشان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده‌اند.

زالی گفت: فقط آمار امروز تهران نسبت به روز قبل در بخش بیماران جدید به طور اعم ۱۴ درصد رشد داشته و در بخش بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشتند، بالغ بر ۱۰.۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۴۸ نفر از بیماران از شهروندان تهرانی در استان تهران به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: شرایط و نرخ افزایش مبتلایان به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد محدودیت‌های اعمالی برای جلوگیری از گسترش بیماری کفایت لازم را ندارد. بر همین اساس پیشنهاد مشخص ما فرضیه لاک دان یا تعطیلی است که در دو هفته آخر آبان ماه در تهران و برخی مراکز استان‌ها هم تجربه کردیم. حداقل در تهران به نظر می‌رسد که به جز مسیر لاک دان، مسیر دیگری برای کنترل بیماری وجود ندارد و در کنار آن باید به سرعت فرآیند واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و جامعه پزشکی انجام شود. به نظر می‌رسد سرعت بخشیدن به واکسیناسیون یک اولویت قطعی در تهران و مراکز استان‌ها است.

زالی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که هفته آتی هفته تلخ‌تر و خطرناک‌تر باشد، گفت: بر این اساس ما پیشنهاد تعطیلی را دادیم. آن هم به مفهومی که در دو هفته آخر آبان ماه سال گذشته شاهد بودیم. طبیعتا اعمال رنگ بندی و محدودیت اکنون دیگر کارایی لازم را ندارد و نیاز به مداخله جدید داریم؛ تنها دو راه‌حل هم داریم یکی انجام تعطیلی موقت تا زمانیکه تیم‌های بهداشتی و درمانی فرصت ردیابی بیماران را داشته و بار سویه‌های جهش‌یافته در تهران که در قالب مسافرت‌های بین شهری اتفاق افتاده کاهش یابد و دوم اینکه با افزایش واکسیناسیون بتوانیم مرگ و میر را کاهش دهیم.

وی که در پخش زنده خبری سخن می گفت، گفت: مجموعه اقدامات درون شهری و ترددهای درون شهری تا امروز از کفایت لازم برخوردار نبوده و مطلقا اتمسفر یک شهر قرمز را در تهران شاهد نیستیم که نشان می‌دهد که محدودیت‌ها یا اعمال نشدند و یا به صورت عملیاتی محقق نشده است. در چنین شرایطی لازم است که به عنوان یک سرعت‌گیر برای مقابله با بیماری اقدام کنیم. البته برای اینکه زمان را از دست ندهیم استاندار تهران روز گذشته محدودیت ها را به سرعت اعلام کردند که بر اساس آن کلیه مشاغل به جز مشاغل گروه یک، باید تعطیل شوند. از طرفی کارکنان هم به صورت یک سوم حضور یابند و مراسم‌های آیینی، فرهنگی، اجتماعی و ... باید تعطیل شود.

به گفته زالی، با پیگیری استاندار تهران فرمانداران مسئولیت مستقیم نظارت بر این موضوع را دارند و هر روز قرار شد در سطح استان رصد شود. پیشنهاد ما تعطیلی و لاک دان است. زیرا فکر می‌کنیم اکنون به دلیل شتاب بالای بیماری، تنها با محدودیت‌های شهر قرمز ممکن است نتوانیم به این شتاب برسیم و لازم است برای محدودیت قوی‌تر و جدی‌تر اقدام کنیم. اگر امروز بتوانیم لاک دان کنیم، در زمان منطقی‌تری می‌توانیم به آرایش مدنی و اقتصادی شهر برگردیم اما اگر این زمان طولانی تر شود، ابعاد خسارت‌بار آن هم بیشتر می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران تعطیلی تهران کرونا ویروس نشان می دهد محدودیت ها قابل توجهی لاک دان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند

به گزارش تابناک، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا با اعلام اینکه محدودیت ترافیکی تعطیلات آخر هفته از ظهر روز ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد، گفت: در این مدت محورهای هراز و کندوان مناسب با حجم تردد یکطرفه می‌شوند.

سرهنگ احمد شیرانی روز سه‌شنبه درباره آخرین تمهیدات ترافیکی برای پایان هفته جاری اظهار داشت: در بازه زمانی ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۲ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تردد موتورسیکلت در محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

به گفته او، روز پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در محور کرج چالوس اجرا و از ساعت ۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود.

شیرانی افزود:‌ همچنین از ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) تردد یکطرفه خواهد شد که از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه محدودیت یکطرفه پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک اعلام کرد: پیش بینی می شود در صورت پرحجم بودن محور کرج - چالوس برای روز جمعه از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) انسداد به صورت کامل اعمال شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۲ روز جمعه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ) تردد یکطرفه اعمال می‌شود. همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

به گفته سرهنگ شیرانی، برای روز شنبه نیز از ساعت ۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. از ساعت ۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال خواهد شد و از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود که تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

وی همچنین متذکر شد که تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور به محدودیت ترافیکی محور هراز نیز اشاره کرد و گفت: تردد انواع کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع خواهد بود.

به گفته سرهنگ شیرانی، در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور قدیم رشت قزوین و بالعکس از ساعت ۷ الی ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع می باشد. همچنین تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور آستارا اردبیل و بالعکس از ساعت ۷تا ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع است.

 

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور