Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@18:22:39 GMT

۱۱ حقیقت درباره آلودگی‌های انسانی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۰۰۵

دانشمندان آمریکایی می‌گویند آلودگی‌های انسانی باعث تخریب محیط زیست و به خطر افتادن زندگی جانوران شده است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از دو سامثینگ نوشت: امروزه آلودگی‌ها به ویژه آلودگی‌هایی که منبع انسانی دارند در حال تخریب و نابودی محیط زیست است. این آلودگی‌ها سالیانه جان شمار بسیار زیادی از افراد را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، توجه به این مهم بسیار ضروری است.

در این مطلب به ۱۱ حقیقت درباره آلودگی می‌پردازیم:

۱- آلودگی یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر در جهان بوده که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را در کشور‌های مختلف به کام مرگ کشانده است. میزان کشندگی آلاینده‌ها در جهان با بیماری‌های مخوفی همانند مالاریا و اچ آی وی قابل مقایسه است.

۲- پاکسازی محیط از آلودگی‌های مختلف انسانی می‌تواند جان گونه‌های مختلف حیوانات را نجات دهد. در سال‌های اخیر اقدامات انسانی یکی از دلایل اصلی در خطر انقراض قرار گرفتن برخی گونه‌های جانوری بوده است.

۳- باید هر چه سریع‌تر به آلودگی‌های دریایی خاتمه داد. آکادمی ملی علوم آمریکا در سال ۱۹۷۵ اعلام کرد منابع دریایی مرتبط با انسان مانند کشتی‌های تفریحی کروز و کشتی‌های حمل کننده کالا نزدیک به ۷ میلیارد کیلوگرم زباله به دریا‌ها و اقیانوس‌ها ریخته اند.

۴- آلودگی‌های دریایی باعث به خطر افتادن جان موجوداتی می‌شود که در این محیط‌ها زندگی می‌کنند. برای مثال، سالیانه بیش از یک میلیون مرغ دریایی و ۱۰۰ هزار پستاندار دریایی به دلیل آلودگی‌های انسانی جان خود را از دست می‌دهند.

۵- آلودگی‌های انسانی جان خود بشر را نیز به مخاطره می‌اندازد. تحقیقات نشان داده است افرادی که در مکان‌هایی با آلودگی هوای بالا زندگی می‌کنند ۲۰ درصد بیشتر از دیگران احتمال دارد که به سرطان ریه مبتلا شوند.

۶- آلودگی رود‌ها یکی از چالش برانگیزترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود. تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده است سالیانه یک و نیم میلیون متر مکعب آلودگی‌های نیتروژنی از طریق رود می‌سی سی پی وارد خلیج مکزیک می‌شود. این میزان مواد آلوده باعث به وجود آمدن "منطقه مرگ" به اندازه ایالت نیوجرسی در این خلیج در تابستان می‌شود.

۷- برآورد می‌شود ۴۰ درصد دریاچه‌ها و تالاب‌های آمریکا به دلیل آلودگی بیش از حد برای ماهیگیری، زندگی جانوران آبزی و نیز شنا مناسب نیست.

۸- آمریکایی‌ها سالیانه ۵ درصد آلودگی جهان را ایجاد می‌کنند. آمریکا به تنهایی ۲۵ درصد منابع جهان را مصرف می‌کند که شامل ۲۵ درصد ذغال سنگ، ۲۶ درصد نفت خام، و ۲۷ درصد گاز طبیعی می‌شود.

۹- سالیانه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد گالن (یک گالن معادل ۳.۷ لیتر) فاضلاب تصفیه نشده و آب آلوده از صنایع آمریکا به آب‌های این کشور نشت می‌کند.

۱۰- درحالیکه کودکان تنها ۱۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما ۴۰ درصد بیماری‌های مرتبط با آلودگی در این گروه سنی اتفاق می‌افتد. هر سال بیش از ۳ میلیون کودک زیر ۵ سال به دلیل شرایط نامساعد محیطی جان خود را در جهان از دست می‌دهند.

۱۱- یکی از کار‌های موثر برای کاستن از آلودگی ها، بازیافت است. برای مثال، تنها در سال ۲۰۱۰ بیش از ۸۵ میلیون تن مواد با بازیافت دوباره به چرخه مصرف بازگشت. این میزان در سال ۱۹۸۰ تنها ۱۸ میلیون تن بود. بازیافت می‌تواند علاوه بر جلوگیری از آلوده شدن محیط، از تخریب بیشتر محیط زیست برای تولید کالا‌های جدید به منظور استفاده بشر بکاهد.

بیشتر بخوانید: مواد ضدعفونی کننده به محیط زیست آسیب می‌زند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت محیط زیست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی های انسانی آلودگی ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام علی سلاجقه آمده است: خلیج فارس به لحاظ راهبردی، ملی و زیستی یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود ایران به جهان است و اهمیت این مساله برای تمامی هموطنان، سیاستگذاران و تصمیم سازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است. خلیج همیشه فارس اصلی‌ترین نماد برای تمامیت ارضی کشورمان می‌باشد و همه ایرانیان برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن جان در طبق اخلاص نهاده اند.

دهم اردیبهشت، روز ملی «خلیج همیشه فارس» را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) در حالی جشن می‌گیریم که این منطقه هم به لحاظ استراتژیک در کانون توجهات و ریل گذاری توسعه مطابق با منویات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در خصوص توسعه دریامحور همراه با حفظ و ارتقا زیستگاه‌های بی بدیل قرار گرفته است و دولت مردمی انقلابی هم با تمام توان جهت قرارگیری در این مسیر تلاش می‌کند، و هم به لحاظ زیستی یکی از پرتاب و توانترین زیست بوم‌های دریایی در برابر تغییراتی است که به دست انسان‌ها به آن تحمیل شده است.

به عنوان خادم کوچک ملت در بخش محیط زیست دولت مردمی- انقلابی ضمن تبریک این روز به تمامی دریادلان عزیز و شهیدان پَر کشیده به اوج آسمان زیبایی سرزمین اسلامی مان که در قعر خلیج همیشه فارس با عزت آرمیده اند، میهن دوستان و هموطنان عزیز یادآور می‌شوم که سلامت زیست بوم خلیج فارس ضامن اصلی پایداری اقتصادی، امنیتی، انرژی و ثبات نه در منطقه بلکه در جهان خواهد بود و ما در دیده بانی از محیط زیست این ارزشمندترین و مهمترین خلیج جهان، خلیج همیشه فارس ذره‌ای قصور نخواهیم کرد. نام کهن سرزمین عزیزم ایران اسلامی به پهنه و تارک خلیج همیشه فارس سربلند و پرافتخار باد. به امید ظهور.

کد خبر 6091980

دیگر خبرها

  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم