Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@21:11:14 GMT

بورس های جهانی سبز پوش شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۳۱۵

بورس های جهانی سبز پوش شدند

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۲۸ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۸۲۳.۵۵ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد با بهبود نسبی در روند مبارزه با کرونا، متوسط رشد اقتصادی امسال جهان ۶.۰ درصد خواهد بود که این رقم نسبت به گزارش قبلی که در ماه ژانویه منتشر شده بود، ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بهبود یافته است. پس از رشد منفی ۳.۳ درصدی در سال قبل، انتظار می رود متوسط رشد اقتصادی جهان در سال آینده مثبت ۴.۴ درصد باشد. با این حال طبق گفته گیتا گوپیناث- اقتصاددان ارشد این نهاد- احیای رشد اقتصادی در نقاط مختلف یکسان نخواهد بود.


دریک هالپینی - تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در بانک میتسوبیشی - گفت: به طور کلی هنوز ریسک های زیادی در بازارهای مالی وجود دارند که روند معاملات را دست کم تا نیمه نخست امسال تحت تاثیر خود قرار می دهند. وضعیت کرونا هنوز مایه نگرانی بزرگی است به ویژه آن که هنوز نمی توانیم با قاطعیت بگوییم که واکسن های موجود در برابر گونه های جهش یافته ویروس هم کارایی بالای خود را حفظ کرده اند. اینکه تنش های ژئوپلتیکی تا چه حد مناسبات تجاری را تحت تاثیر قرار دهند هم مهم است.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۳ هزار و ۴۶۴.۴۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۶ درصد افزایش تا سطح ۴۰۸۰.۴۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۴ درصد جهش در سطح ۱۳ هزار و ۷۳۸.۹۷ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۲۸ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۸۲۳.۵۵ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۲۱۲.۶۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۴۷ درصدی در سطح ۶۱۳۱.۳۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶۶ درصد بالا رفت و به ۸۶۳۴.۶۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۱.۳ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۶۹۶.۳۶ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۹۷ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۹۳۸.۷۴ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۰.۴۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۱۴۰.۳۴ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۸۴ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۸۸۵.۸۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس های جهانی پول نیوز رشد اقتصادی بورس آسیا وال استریت واحد بسته شد روز قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند

مطابق شاخص‌های نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه بیرجند از میان ۳۲ هزار مؤسسه جهانی در رتبه ۲ هزار و ۷۳۸ قرار گرفته است و بدین ترتیب یک هزار و ۱۳۱ پله در سطح جهان ارتقا داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی دانشگاه بیرجند، رتبه‌بندی وبومتریکس شاخصی برای رتبه‌بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا است، که توسط مؤسسه تحقیقاتی (CSIC) Consejo Superior de Investigaciones Cientificasدر کشور اسپانیا از سال 2004 مشغول به فعالیت است. این مؤسسه، هر شش ماه یکبار وب سایت‌های بیش از 32 هزار دانشگاه و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی را از بین 200 کشور جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

سه شاخص مهم و تأثیرگذار در این رتبه‌بندی وجود دارد، شاخص اول قابلیت مشاهده دیگران (Visibility) با وزن 50 درصد که شامل مجموع تعداد لینک‌ها و دامنه‌های ارجاع شده مربوط به این لینک‌ها از یک وب سایت خارجی به وب سایت دانشگاه، مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی است، و اطلاعات مربوط به این شاخص از دو پایگاه اطلاعاتی Majestic و Ahrefs استخراج می‌شود. شاخص دوم برتری (Excellence) با وزن 40 درصد نیز به معنای تعداد مقالات برتری است که جزء 10 درصد مقالات با بیشترین میزان ارجاعات در رشته‌های متفاوت است و این اطلاعات نیز از پایگاه سایماگو جمع‎ آوری می‌شود. شاخص سوم فایل‌های قابل دسترسی (Openness) با وزن 10 درصد است، که شامل تعداد استناد‌ها به نویسندگان برتر است و مرجع دریافت اطلاعات مورد نظر، موتور جستجوی Google Scholar Citations است.

بر اساس اعلام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند، در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی وبومتریکس (نسخه ژانویه 2024)، دانشگاه بیرجند رتبه 2 هزار و 738 را در بین 31 هزار و 702 دانشگاه و موسسه جهانی و رتبه 50 ملی را در میان 457 موسسه و دانشگاه ایرانی کسب کرد.

دانشگاه بیرجند نسبت به رتبه گذشته یک هزار و 131 پله در رتبه جهانی و 60 پله در رتبه ملی ارتقا یافته است. این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد مقالات پراستناد، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشگران در پایگاه Google Schoolar و تعداد لینک‌های دریافتی منتشر می‌شود.

از جمله اهداف این رتبه‌بندی، تشویق و ترغیب دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به تولید و انتشار فعالیت‌های خود به صورت الکترونیکی در راستای ارتقای دسترس پذیری عمومی جامعه و ارتقای کیفیت تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی