Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:30:05 GMT

۶۰ هکتار اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۴۱۵

۶۰ هکتار اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد

سید علی باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان رفع تصرف در جریان بررسی ۳۳۷ پرونده در موعد مقرر با همراهی دستگاه‌های مسوول شهرستان صورت گرفت .

وی با بیان اینکه همراهی مردم و همکاری مسوولان در شناسایی و برخورد با متخلفان اراضی ملی و رفع تصرف آنها از اهمیت بسزایی در شهرستان برخوردار است تداوم آن را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهار کرn: همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در پنج دهستان بخش مرکزی در ارنان، خورمیزات، بهادران، میانکوه و تنگچنار نقش مهمی در تحقق اهداف و مبارزه با زمین‌خواری دارد.

باقری یادآور شد: ماموران یگان حفاظت این اداره در کنار دستگاه‌های مسوول طبق مقررات وظایف خود را برای پیشگیری و برخورد با متخلفان در اسرع وقت انجام می‌دهند و همراهی مردم نیاز است .

رییس اداره منابع طبیعی مهریز با توجه به وجود مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا در بخش مرکزی مهریز، هوشیاری مردم و همراهی مسوولان را در پیشگیری از تصرف اراضی ملی خواستار شد.

باقری همچنین از صرف ۶۰ میلیارد ریال بودجه از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری شامل کنترل سیل، درختکاری و تغذیه سفره‌های زیرزمینی طی سال گذشته در شهرستان خبر داد.

ییلاقی بودن دهستان‌های مهریز موجب حضور زمین‌خواران برای تصرف اراضی ملی شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و حدود ۳۵ درصد جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها مهریز یزد منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز یزد منابع طبیعی مهریز یزد منابع طبیعی اخبار کنکور اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مهدی قاسمی گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخ شهر خلع ید شد.
وی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخ شهر صورت گرفت.
قاسمی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد