Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:03:46 GMT

مصرف سوخت در منطقه تربت‌حیدریه خراسان رضوی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۴۳۴

مصرف سوخت در منطقه تربت‌حیدریه خراسان رضوی کاهش یافت

جواد بلندی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم کاهش مصرف انواع فراورده‌های سوختی ظرف این مدت در منطقه تربت‌حیدریه واقع در مرکز و جنوب خراسان رضوی شامل ۴۴ درصد نفت سفید، ۱۰ درصد بنزین و ۹ درصد کاهش در مصرف نفت کوره بوده است. 

وی ادامه داد: حجم مصرف گاز طبیعی یا سی.ان.جی نیز با وجود این حجم کاهش در مصرف نفت سفید، بنزین و نفت کوره ظرف یک سال اخیر در منطقه تربت‌حیدریه نسبت به مدت مشابه قبل ثابت مانده و تغییری نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: ۹۷ میلیون لیتر سی.ان.جی ظرف یک سال اخیر در این منطقه مصرف شد که ثبات حجم آن نسبت به گذشته نشانگر اقبال مردم به استفاده از سوخت طبیعی است. 

وی کاهش مصرف سوخت را ناشی از توسعه شبکه سراسری گازرسانی، اعمال محدودیت در ساعات و مسیرهای حرکت خودروها بخاطر شیوع ویروس کرونا و همچنین اجرای طرحهای توزیع الکترونیکی گاز مایع و نفت سفید دانست. 

بلندی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا تنها مورد افزایش مصرف سوخت را ظرف یک سال اخیر در منطقه تربت‌حیدریه مربوط به نفت‌گاز به میزان چهار درصد اعلام و بیان کرد: افزایش در حجم مصرف نفت‌گاز نشانگر فعال بودن صنعت حمل و نقل در چرخه اقتصاد تولید و صنعتی در بخشهای مختلف به ویژه معادن این منطقه از خراسان رضوی است. 

وی همچنین به دستاوردها و موفقیتهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه در طول یک سال اخیر اشاره و "فراهم کردن زیرساختهای لازم برای ذخیره‌سازی و عرضه نفت‌گاز یورو۴ با صرفه‌جویی سه میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال با بهره‌گیری از توان موجود در این شرکت و بکارگیری تخصص نیروهای بومی" را از جمله آنها دانشت. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه افزود: تامین زیرساخت‌ ذخیره‌سازی و عرضه نفت‌گاز صادراتی با صرفه‌جویی سه میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال، تبدیل خط لوله چهار اینچ باند مخازن به خط هشت اینچ، ارتقا دبی سامانه کولینگ فومینگ به منظور تقویت سامانه آتش‌نشانی منطقه با بهره‌گیری از توان و تخصص نیروهای کارگاه خدمات فنی و مهندسی با صرف جویی یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال از دیگر موفقیتها ظرف یک سال اخیر بودند. 
وی ادامه داد: اجرای پیشنهاد یکی از همکاران واحد ایمنی به عنوان یک  طرح پژوهشی که حاصل آن تبخیر بیش از ۵۰۰ هزار لیتر آب آلوده در استخر تبخیر بود، نصب ۱۲۲ چراغ خیابانی و پروژکتور LEDدر سطح انبار نفت منطقه با هدف صرفه‌جویی ۱۰۱هزار و ۱۷۸ کیلو وات بر ساعت در سال و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۶۷ تن در سال و احداث ۲ باب جایگاه سوخت مایع در قالب مجتمع خدمات رفاهی داخل اتاقک در مناطق محروم و در محور مواصلاتی به معادن بزرگ سنگ آهن در راستای حمایت از چرخه اقصاد و توجه به مناطق کم برخوردار از دیگر اقدامات سال گذشته  این شرکت بود.
بلندی گفت: اجرای موفق سه طرح توزیع الکترونیک گازمایع، نفت‌سفید و نفت‌گاز در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک که در شرایط کرونا نقش بسزایی در پیشگیری از شیوع  این ویروس و ارایه خدمات مطلوب به مصرف کنندگان ایفا کرد، احیای فضای اداری باقیمانده از ساختمان قدیم ستاد منطقه به منظور استقرار واحدهای اداری تاسیسات و عملیات انبار نفت و فراهم شدن شرایط استقرار واحد اداره کل نظارت بر صادرات فرآورده‌های نفتی در این ساختمان از دیگر اقدامات پارسال این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بود.
وی افزود: گازسوز کردن هزار و ۴۴۴ دستگاه خودرو در قالب طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی و اسنپ، از دیگر اقدامات پارسال شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه  بود که امسال نیز اجرای آن ادامه دارد.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی نفت ایران کار سوخترسانی به شهرستانهای تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد، بجستان و خواف را در مرکز، جنوب و جنوب غربی استان خراسان بر عهده دارد.
این شرکت مجهز به ۱۸۲دستگاه خودروی سنگین نفتکش شامل ۱۱۹ تانکرتریلر، ۱۲۰ باب فروشندگی نفت سفید، ۶۳ باب جایگاه عرضه سوخت، ۹ فروشندگی داخل اتاقک و ۱۲۰ فروشندگی و تعاونی روستایی و همچنین ۳۲ باب جایگاه عرضه سی.ان.جی با ۱۸۰ دستگاه نازل فعال در سطح ۱۰ شهرستان با مجموع جمعیت نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر است.
تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 

برچسب‌ها تربت حیدریه نفت گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت حیدریه نفت گاز تربت حیدریه نفت گاز اخبار کنکور شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه منطقه تربت حیدریه ظرف یک سال اخیر نفت سفید نفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «ارتباط صنعت با دانشگاه» در راستای اجرایی کردن رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور حسین خدابخش‌زاده معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه و فضل‌الله شریف ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه برگزار شد.

باتوجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و توسعه فعالیت‌های فناورانه در زیست‌بوم‌های منطقه‌ای با تأکید بر توسعه اشتغال، رویداد صدرا با ایجاد ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت تشکیل شد.

در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های علمی مراکز آموزش عالی کشور به پاسخگویی مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنعتی تأکید شده است.

به همین دلیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارای اهمیت است و موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها به سوی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله درباره توسعه دانش و فناوری در صنایع اقتصادی و تولیدی بوده که عوامل موثر برای بهبود این ارتباط ضروری است.

محور‌های اصلی نشست مذکور ارتباط صنعت با دانشگاه و چرایی ضرورت این ارتباط، انتظارات از ارتباط بین صنعت با دانشگاه و آسیب‌شناسی ارتباط صنعت با دانشگاه بود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این نشست اظهار کرد: سیاست اجرایی رویداد صدرا در دانشگاه اساتید و دانشجویان را به سمت انجام کار‌های تحقیقاتی طرح‌های برون‌دانشگاهی و هدایت و حمایت پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های مقطع دکتری در صنعت سوق می‌دهد.

حسین رضایی متذکر شد: نقش‌آفرینی صنعت با موضوعات مسئله‌محور در این روند به سوی صنایع کشیده می‌شود و این دانشگاه را به صنایع نزدیک‌تر می‌کند.

شریف‌ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضعیف شده، بیان کرد: خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه آمادگی دارد با استفاده از تجارب و تخصص‌های استادان مسائل و مشکلات را بیان کرده تا پس از بررسی خروجی مطلوب علمی و کاربردی تهیه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه هم تشریح کرد: دانشگاه می‌تواند با شناخت میدانی دقیق و با تکیه بر رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه در شعاع وسیع‌تری به لحاظ جغرافیایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مشکلات و نیاز‌های صنایع را رصد، شناسایی و دسته‌بندی و سپس براساس اولویت‌بندی مشاغل حساس که اهمیت بیشتری دارند و مورد نیاز مردم است را در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه کند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه هم از اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت و معدن در دانشگاه و خانه صنعت و معدن خبر داد.

خدابخش‌زاده سپس گفت: تعامل میان صنعت و دانشگاه شناخت ظرفیت‌ها و راه‌های تقویت ارتباط موثر و تعامل مستمر طرفین و راهکار‌هایی که دانشگاه می‌تواند در حوزه کشاورزی و صنایع و معادن نمود داشته باشد.

در پایان مقرر شد در جلسات آینده درباره تشکیل تیم‌های تخصصی توسط اعضای هیئت علمی، برگزاری کارگاه سرفصل‌های نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان و آموزش مشاغل حساس و مورد نیاز جامعه هدف، تسهیل معرفی دانشجویان برای کارآموزی در صنایع و معادن، اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و تحقیقاتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جلسات مستمر و حضور فعال تا برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری که درباره نیاز‌های صنایع و معادن شهرستان انجام می‌شود در جلسات آینده بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد