Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@15:07:41 GMT

تخریب 90 ویلا و باغچه غیر مجاز در پاکدشت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۴۶۷

تخریب 90 ویلا و باغچه غیر مجاز در پاکدشت

ساخت و سازهای غیرمجاز در ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی مرغوب شهرستان پاکدشت به ارزش یک هزار میلیارد ریال با حکم قضایی تخریب و زمین‌ها آزادسازی شد.

‌به گزارش ایلنا، سردار «کیومرث عزیزی»  فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اعلام این خبر گفت: به منظور تلاش برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با حکم قضایی  و با حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در کنار عوامل اداره جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای مرتبط ،  ۹۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز از جمله ویلا، باغچه و چهار دیواری  در روستای کبود گنبد تخریب و بیش از ۱۰هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش کارشناسی شده یک هزار میلیارد ریال آزاد سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان ضمن هشدار به متعرضان املاک و اراضی ملی و کشاورزی به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان‌های مالی، قبل از خرید و یا هرگونه اقدام عمرانی در زمین‌های کشاورزی و ... نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از اداره‌های مربوطه اقدام کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ابراهیم فرقانی اظهار کرد: با دستور دادستانی شهرستان تبریز در اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی سردرود و آرپادره‌سی شهرستان تبریز ۳۳ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع وقمع و زمینها به وضع سابق برگشت.

وی با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود تاکید کرد: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌ هستند از آن به طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

فرقانی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است خاطرنشان کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است ادامه داد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

فرقانی اضافه کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت وساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهاد‌ها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: گشتهای مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد