Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@14:48:05 GMT

واکنش نتانیاهو به توافق احتمالی آمریکا و ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۷۵۲۹

آفتاب‌‌نیوز :

بنیامین نتانیاهو چهارشنبه گفت: امضای توافق، راه را برای داشتن یک برنامه هسته‌ای در تهران هموار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عرب ۴۸، نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: در این لحظه در دبی مراسم یادبود قربانیان هلوکاست برگزار می‌شود؟ چه کسی باورش را می‌کرد؟ این نشانه تغییر در روابط میان یهودیان و عرب خارج و داخل اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در زمانی که ما در حال حرکت رو به جلو هستیم چیزهایی هستند که ما را به عقب می‌رانند. توافق هسته‌ای با ایران بار دیگر روی میز قرار گرفته است.

نتانیاهو ادعا کرد: خطاب به دوستان خوبمان هم می‌گویم، توافقی با ایران که ما را به نابودی تهدید می‌کند الزامی برای ما ایجاد نمی‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: تنها یک چیز هست که ما به آن متعهد خواهیم بود و آن ممانعت از کسانی است که می‌خواهند ما را نابود کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سخنگوی کاخ سفید نشست وین درباره بازگشت آمریکا به برجام را گام ابتدایی سازنده خواند و تاکید کرد: این نشانه و گام خوبی است که حتی به صورت غیر مستقیم (با ایران) تعامل داریم.

جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های باقی‌مانده در برجام از روز گذشته مذاکرات کمیسیون مشترک را در وین آغاز کردند. پس از دور نخست این گفت و گوها، دو کارگروه برای بررسی چگونگی اقدام هسته‌ای ایران و همچنین چگونگی برداشته شدن تحریم‌های آمریکا، تشکیل شد.

هیات آمریکا هم در قالب دیگری به سرپرستی رابرت مالی نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، با اعضای باقی‌مانده برجام بدون ایران تعامل دارد.

ایران بر لغو یکپارچه تحریم‌ها پیش از بازگشت آمریکا به برجام تاکید دارد.

قرار است دور بعدی مذاکرات کمیسیون مشترک، روز جمعه برگزار شود تا جمع‌بندی نتایج حاصل شده در کارگروه‌ها را بررسی کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو مذکره ایران و آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۲۰۹ طوفان‌الاقصی|گزارش المیادین از بندهای توافق احتمالی

جنگ در غزه در حالی وارد دویست و نهمین روز خود شد که تلاش‌ها برای توافق آتش‌بس تشدید شده و برخی منابع از نزدیک بودن توافق خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  با گذشت 209 روز از جنگ در غزه، که طولانی‌ترین نبرد در تاریخ اشغال فلسطین است، همزمان با ادامه حملات اشغالگران در غزه، تلاش‌ها و ارتباطات طرف‌های مختلف برای توافق آتش‌بس و آزادی اسرا نیز تشدید شده است.

حماس اعلام کرده است که طی یک الی دو روز آتی پاسخ خود را به بندهای پیشنهادی جدید خواهد داد؛ اکنون نگاهها منتظر پاسخ حماس است؛ تیم مذاکره کننده این جنش مقاومت روز دوشنبه پس از نشستی که با مقامات امنیتی مصری داشت، قاهره را ترک کرد تا مفاد توافق پیشنهادی را با مقامات حماس در میان بگذارد.

از سوی دیگر نیز یک هیأت اسرائیلی متشکل از موساد، شین بت و ارتش این رژیم نیز شامگاه چهارشنبه در سفری فوری و کوتاه سه ساعته وارد قاهره شد تا در جریان نتیجه مذاکرات مصر با حماس قرار گیرد.

در این میان شبکه المیادین نیز گزارش داد که به متن توافق اولیه میان حماس و رژیم اسرائیل دست یافته است.

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*****************************************************************************

گزارش المیادین از توافق حماس و رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین اعلام کرد که به نسخه‌ای از توافق اولیه میان حماس و رژیم اسرائیل در خصوص تبادل اسرا دست یافته است که شامل 3 مرحله می‌شود.

به گزارش این شبکه، هدف از این توافقنامه آزادی تمامی اسرای اسرائیلی نزد گروههای فلسطینی، اعم از غیرنظامی یا سرباز، زنده یا مرده است که شامل اسرای سابق نیز می‌شود.

همچنین این توافق شامل عدم تبادل آتش میان طرفین و هر اقدامی در راستای رسیدن به آتش‌بس است و همچنین شامل 3 مرحله اولیه 40 روزه است که قابل تمدید می‌باشد.

مصر، قطر و آمریکا ضامن این توافق خواهند بود.

حملات شدید هوایی در اردوگاه النصیرات

منابع فلسطینی خبر دادند که جنگنده‌های رژیم اشغالگر اردوگاه النصیرات در مرکز غزه و اطراف آن را بامداد امروز به شدت بمباران کردند

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۹ طوفان‌الاقصی|گزارش المیادین از بندهای توافق احتمالی
  • آخرین خبرها درباره توافق احتمالی تیم ملی ایران با افشین قطبی
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین