Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالیان گفت: به دلیل تکمیل ظرفیت و پر شدن تخت های بیمارستان امیرالمومنین (سانتر اصلی کرونا)، مرکز درمانی امیرکبیر به عنوان مرکز دوم کرونایی انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: متاسفانه از آغاز پیک چهارم کرونا و تاختن کرونای انگلیسی بیمارستان امیرالمومنین(ع) به سرعت تکمیل شد و از امروز دو بخش از بیمارستان امیرکبیر در کنار سانتر اصلی به ارائه خدمت برای بیماران کرونایی می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان افزود: ۶۰ تخت بیمارستانی در مرکز درمانی امیرکبیر برای افراد کرونایی در نظر گرفته شده است و اگر این روند (عادی انگاری و عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی) افزایشی و ادامه دار باشد، بایستی به فکر  اضافه کردن بیمارستان های سوم و چهارم نیز باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: وضعیت خوبی پیش بینی نمی شود و به شدت از آینده نگران هستیم چرا که اگر این منوال ادامه دار باشد در آینده ای نه چندان دور تخت عادی برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد نمونه های بیماران سرپایی مثبت گزارش شده، اظهار داشت: بدون شک پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک یک سال بی وقفه و بدون هیچ گونه استراحتی، با جان و دل در ارائه خدمت به مردم کوشا بودند از جمله پزشکان علی الخصوص گروه های عفونی، داخلی، طب اورژانس بیهوشی و کادر پرستاری و سایر گروه ها از جمله گروه های بهداشت دانشجویان و سایرین که شبانه روز بدون هیچگونه چشم داشتی تنها در راه رضای خدا و خدمت به خلق خدا در کوشش بوده و قطعاً ارزش این کار از سوی خداوند متعال در زندگی دنیوی و اخروی این عزیزان نمایان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصرح کرد: یکی از نقاط قوت روحیه از خود گذشتگی و همدلی میان پرسنل است و به خود می بالیم که چنین اعضای هیئت علمی، پرسنل و کادر بهداشت و درمان شجاع و از خود گذشته ای داریم.

جمالیان در پایان ضمن تشکر از معاونین و اعضای هیئت علمی و تمامی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: در این طوفان سهمگین و روزهای غمزده و ترس از آینده، تنها چیزی که ما را دلخوش می کند روحیه ایثار و از خودگذشتگی و همدلی میان پرسنل است باشد که با توکل به خداوند، تلاش های مردم و تقویت پتانسیل های موجود بتوانیم موج چهارم را به خوبی کنترل کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)