Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:25:41 GMT

رسانه فرانسوی: ایران در تولید واکسن کرونا خودکفا است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۸۰۹۹

رسانه فرانسوی: ایران در تولید واکسن کرونا خودکفا است

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا، نشریه فرانسوی لاکروا، ایران، کوبا و نیجریه را در زمره کشورهایی توصیف کرد که به صورت مستقل درصدد ساخت واکسن برای مقابله با کووید-۱۹ هستند.

لاکروا افزود: در حالی که چشم بسیاری از کشورهای جهان به لیست سفارش های واکسن کرونا از دیگر کشورها دوخته شده و حتی گاه نسبت به کارایی واکسن هایی که سفارش داده اند، ابراز تردید می کنند، اما ایران، کوبا و نیجریه عزم خود را جزم کرده اند تا به نقاط قوت خود در تولید واکسن کرونا تکیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه فرانسوی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران بیان داشت: ایران که اینک با موج چهارم کرونا روبروست، به رغم تحریم های آمریکا در تلاش است در تولید واکسن کرونا خودکفا باشد.  

لاکروا تأکید کرد: واکسن های مختلفی در ایران با نام هایی همچون «کُوو ایران برکت»، «فخرا»، واکسن «رازی کوو پارس» (اولین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید-۱۹)، در حال ساخت بوده و تاکنون مراحل متعدد کارآزمایی بالینی را با موفقیت پشت سر گذرانده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کوبا کوو ایران برکت نیجریه واکسن رازی کوو پارس ایران واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کوبا کوو ایران برکت ویروس کرونا کوبا کوو ایران برکت نیجریه واکسن رازی کوو پارس ایران واکسن کرونا اخبار کنکور واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا