Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@04:46:26 GMT

حاج‌میرزایی: تمام دانش‌آموزان به ‌شبکه شاد دسترسی دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۸۷۱۹

حاج‌میرزایی: تمام دانش‌آموزان به ‌شبکه شاد دسترسی دارند

خبرگزاری تسنیم: ‌وزیر آموزش و پرورش به منظور ارزیابی وضعیت آموزشی، وضعیت آموزشی، دیدار با معلمان، دانش آموزان، مسئولان استانی و افتتاح چند پروژه آموزشی استان آذربایجان غربی با استقبال مسئولان استانی‌ وارد ارومیه شد.

وزیر آموزش و پرورش در نخستین برنامه ‌‌به همراه استاندار آذربایجان غربى، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعى از مسولین استانى با حضور در محل اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از موزه دفاع مقدس بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان بازدید از موزه دفاع مقدس گفت: نگهدارى و پرداخت به آثار و تاریخ دفاع مقدس یکى از ملزومات جامعه امروز است و عنوان موزه دفاع مقدس نقش بسیار مهمى را در این موضوع ایفا مى کند. حاجى میرزایى ادامه داد: نسل جدید باید با تاریخ ایران اسلامى و مجاهدت هاى پدران و آبا و اجداد خود آشنا باشد و آموزش و پرورش نقش اصلى را در تحقق این موضوع دارد و باید مقدمات بازدید دانش آموزان از موزه دفاع مقدس و یادگارهاى آن ایام را فراهم سازد. در موزه دفاع مقدس آثار مربوط به جنگ هاى ایران در طول تاریخ نیز وجود دارد.

حاج‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز با اشاره به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس وزارت آموزش و پرورش به سرعت کارِ آموزش را در بستر مدرسه تلویزیونی ایران شروع کرد و با توسعه این بستر هم‌اکنون تدریس دروس تمامی پایه های درسی در تلویزیون ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتباط معلم با دانش آموز در این بستر وجود نداشت ادامه داد: با توجه به این خلا طراحی نرم افزاد شاد (‌شبکه آموزش دانش‌آموز) در دستور کار قرار گرفت‌، و با توجه به تمامی مشکلات در اوایل کار، خوشبختانه فضای امن و سالم در بستر فضای شاد تهیه کردیم و هم اکنون تمامی دانش‌آموزان به این شبکه دسترسی دارند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه شبکه شاد 70 درصد نیازهای آموزش و پرورش را برآورده می‌کند، افزود: بسیار نگران بودیم که دوری از مدرسه موجب ترک تحصیل افراد شود و به مدیران مدرسه دستور پیگیری دادیم تا با خانواده ها ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: برای بررسی میزان ترک تحصیل، پنج درصد از جمعیت دانش‌آموزان را ارزیابی کردیم و در این بررسی سه دهم درصد دانش آموزان در شبکه حضور نداشتند که آن را مورد پیگیری قرار دادیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه کار مدرسه فقط آموزشی نیست و اجتماعی شدن است، گفت: یک اقدام دیگر در زمینه بررسی وضعیت جسمانی بچه ها انجام و توده بدنی 13 میلیون و 13 هزار دانش آموز ارزیابی شد که 30 درصد در این بررسی چاق بوده یا اضافه وزن داشتند و یا خیلی لاغر بودند که برای بهبود آنان هدف گذاری شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اواخر اسفند 1399 دوباره شاخص های 11 میلیون و 800 هزار نفر دانش آموز اندازه گرفته شد که طبق گزارشات و به طور متوسط بهبود یافته بودند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت:با توجه به شرایط کرونایی که مدارس تعطیل بودند، اما وزارت آموزش و پرورش با موفقیت توانست در بستر فضای شاد آموزش را ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه افزود:در بستر فضای شاد نه تنها معلمان بلکه خانواده ها به ویژه مادران درگیر تدریس دروس آموزشی شدند و این نیز باعث شد روابط خانواده ها با فرزندان تقویت شود.

‌قریشی گفت: بنا به فرمورده مقام معظم رهبری تربیت در سند تحول داری اهمیت بیشتری است و لازم هست مسئولان و معلمان این مهم در الویت قرار دهند.

امام جمعه ارومیه گفت: باید حقوق دریافتی معلمان  به گونه ای باشد که معلمان در جامعه احساس شخصیت و هویت کنند و این مهم نیز باید در الویت وزارت آموزش و پرورش باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش امام جمعه ارومیه موزه دفاع مقدس دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان