Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@13:00:00 GMT

ورود خودروهای غیربومی به مازندران ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۸۸۸۹

ورود خودروهای غیربومی به مازندران ممنوع شد

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به تغییر سطح رنگ بندی کرونا، از تشدید محدودیت‌ها در مبادی ورودی و خروجی استان خبر داد و گفت که بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ورود تمام خودروها با پلاک‌های غیربومی به این خطه شمالی کشور ممنوع شد.

سرهنگ علیرضا قدمی اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی، تیم‌های نظارتی پلیس راه و نیروی انتظامی در مبادی ورودی استان از جمله محور رامسر (چابکسر)، چالوس(تونل کندوان دهانه شمالی)، هراز (پلور)، سوادکوه (پل سفید) و کیاسر (سه راه تلمادره) مستقر هستند و از ورود پلاک‌های غیر بومی به مازندران جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد که با هدف کنترل ورود و خروج خودروها، گشت‌های کنترل پلیس راهور مازندران در ۵۷ نقطه از ورودی شهرهای استان حضور فعال دارند و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی از اعمال قانون برای مالکان خودرهایی که به مصوبه ستاد مقابله با کرونا بی‌توجهی کنند خبر داد و گفت که خودروهایی که با پلاک شهرهای قرمز وارد استان مازندران شوند، ۱۰ میلیون ریال و خودروهایی که از شهرهای نارنجی به مازندران سفر کنند، پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند.

رییس پلیس راه مازندران افزود: محدودیت‌های شبانه کرونایی در تمام شهرهای استان از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد همچنان برقرار است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ قدمی وضعیت تردد خودروها در جاده‌های هراز، چالوس، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری مازندران را عادی و روان توصیف کرد و از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با توجه به خلوتی جاده‌ها با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

براساس تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت ۱۸ شهرستان مازندران از امروز چهارشنبه قرمز شد در حالی که تا دیروز تنها ۲ شهرستان دارای وضعیت قرمز بودند.

هم اکنون تنها چهار شهرستان کوچک عباس آباد ، کلاردشت ، سیمرغ و میاندرود دارای وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

در همین حال بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل که عصر دیروز چهارشنبه منتشر شد ، آمار بستری بیماران کرونایی در استان هم به یکهزار و ۱۴۱نفر رسید./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای چهار شهر در وضعیت ناسالم و آلوده قرار ندارد و تعداد ۱۹ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۶۰، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هیچ یک از شهرها در موقعیت ناسالم (قرمز) ثبت نشدند.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۱۰۹، ارومیه با شاخص ۱۱۲ و اهواز با شاخص ۱۰۸، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته هیچکدام از شهرها در موقعیت ناسالم (نارنجی) قرار نداشتند.

قابل توجه است که شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای کرج با شاخص ۶۱، بوشهر با شاخص ۷۴، تهران با شاخص ۵۵، شهرکرد با شاخص ۶۲، بجنورد با شاخص ۵۲، زنجان با شاخص ۸۲، سمنان با شاخص ۵۲، زاهدان با شاخص ۵۳، قزوین با شاخص ۸۲، قم با شاخص ۷۷، سنندج با شاخص ۷۶، کرمانشاه با شاخص ۵۹، یاسوج با شاخص ۸۴، اراک با شاخص ۷۱ و همدان با شاخص ۷۲، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته هفتم اردیبهشت، شهرهای اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، سنندج، یاسوج، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس، شاخص کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای اردبیل با شاخص ۳۷، بیرجند با شاخص ۴۵، مشهد با شاخص ۳۷ و کرمان با شاخص ۴۸، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، شهرکرد، زاهدان، کرمان و کرمانشاه، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، در حالی که روز گذشته تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748402

دیگر خبرها

  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد