Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره‌برداری از پنج طرح‌ ملی دانش بنیان و نوآوری با اعتبار سه هزار و۴۶۲ میلیارد تومان در ۳ استان کشور با دستور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،  پنج طرح‌ ملی دانش‌بنیان و نوآوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در استان‌های البرز، تهران و قزوین به با دستور حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط تولید موتور سه سیلندر کم مصرف یورو 6 و آزمایشگاه ملی قوای محرکه، طرح تولید یک رام قطار هفت واگنه مترویی، رونمایی از ناحیه نوآوری دانشگاه شریف، از جمله طرح‌های دانش بنیان و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند که با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسیدند.

دستور روحانی برای شفاف‌سازی اقدامات مربوط به واکسن کرونا

طرح تولید واکسن آنفلوآنزای فصلی (انسانی) و خط تولید پنج محصول زیست فناوری شامل واکسن آنتی یرسین، پروبیوتیک تخصصی پیشگیری از سالمونلا، کرم اگزما پرو بیوتیک، توکسین بایندر چهار جزیی پروبیوتیک، استارتر لبنی توسط شرکت های دانش بنیان از دیگر طرح های ملی هستند که امروز افتتاح می‌شوند.

با تولید واکسن نوترکیب آنفلوآنزای فصلی (انسانی) توسط یک شرکت دانش بنیان نه تنها نیاز کشور به این واکسن استراتژیک برطرف می‌شود بلکه باعث اشتغالزایی به صورت مستقیم حداقل 60 نفر و غیر مستقیم 150 نفر خواهد شد.

 طرح بعدی که با دستور رییس جمهور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد طرح تولید یک رام قطار هفت واگنه مترویی برای خطوط مترو تهران است. این طرح با بهره گیری از حداکثر ظرفیت‌های داخلی و توان شرکت‌های دانش بنیان و غیر دانش بنیان اجرا شده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی درمجموع به میزان 200 میلیارد تومان و بخش خصوصی 100 میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری کرده‌اند. با اجرای این طرح حدود هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم وغیر مستقیم ایجاد می‌شود. ضمن اینکه 130 میلیون دلار برای کشور کاهش ارزبری سالانه خواهد داشت.

طرح بعدی که امروز با دستور رییس جمهور به بهره برداری رسید راه اندازی ناحیه نوآوری شریف بود. این ناحیه به مساحت 250 هکتار در میان خیابان آزادی و سه بزرگراه شهید جناح، شیخ فضل الله نوری و یادگار امام(ره) واقع شده است و هم‌اکنون بیش از 500 شـرکت، 13 شــتابدهنده، 6 صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری، هشت مرکز نوآوری و 2 فضای کار اشتراکی در آن مستقر هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا رئیس جمهور واکسن ایرانی کرونا رئیس جمهور دانش بنیان و نوآوری بهره برداری رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مزبور روز یکشنبه افزود: این دستگاه با هدف برنامه ریزی و پایش، کنترل و آمارگیری تعداد کشتار در کشتارگاه های طیور و جلوگیری از کشتار بی رویه و کمبود گوشت و پروتئین در سطح کشور تولید شده است.

مهدی شیدایی ادامه داد: شمارش کشتار ماکیان و نصب دستگاههای مانیتورینگ در کشتارگاه‌های طیور و ارسال اطلاعات برای ادارات جهاد کشاورزی، دامپروری و غیره می تواند نقشی مهم و راهبردی در تامین گوشت مصرفی، خوراک طیور و پشتیبانی کشاورزی داشته باشد.

وی توازن نبودن تولید و مصرف گوشت طیور را از مشکلات مهم برشمرد و گفت: مانیتورینگ همزمان میزان تولید گوشت گرم همه استان‌ها در یک صفحه با قابلیت نظارت و کنترل توسط مسوولان و دست اندرکاران بخش زیادی از مشکلات را رفع می کند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این دستگاه که توانایی شمارش انواع کشتار شامل، مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شتر مرغ و غیره را دارد، هم اکنون بر روی سه کشتارگاه «سپید بال، سیمین بال و زرین بال» بستک شهرستان گناباد و استان خراسان رضوی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شیدایی اضافه کرد: این دستگاه توانایی اتوماسیون خطوط کشتارگاه و سردخانه هوشمند و پس از کشتار طیور نیز دستگاه‌های اندازه گیری دما ویژه مرحله بسته بندی و سردخانه و همچنین دستگاه های مخصوص اندازه گیری دما بصورت برخط (آنلاین)، ویژه حمل طیور تا مقصد را دارد.
۳۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فناوری گناباد مشغول فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین