Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:08:40 GMT

نخستین واکسن آنفلوآنزای فصلی کشور در البرز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۰۸۸

نخستین واکسن آنفلوآنزای فصلی کشور در البرز رونمایی شد

دکتر غلامحسین عبدالغفار مدیرعامل شرکت داروسازی و دانش بنیان نیواد فارمد سلامت در آیین رونمایی از این واکسن که عزیزاله شهبازی استاندار البرز نیز حضور داشت، گفت: ساخت واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی از سال ۹۷ در این شرکت آغاز شد که آزمایش بالینی آن بر روی ۴۲۴ نفر با موفقیت انجام شده است.

وی بیان داشت: این واکسن نوترکیب مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ساخته شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالغفار گفت : تمام مراحل ساخت این واکسن توسط محققان ایرانی انجام شده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است.

وی اظهار داشت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد اولیه ساخت این واکسن وارداتی است که می توان با حمایت لازم تمام  این مواد را در داخل تولید کرد.

مدیرعامل شرکت داروسازی و دانش بنیان نیواد فارمد سلامت گفت: تلاش ها براین است تا تمام نیاز کشور به این واکسن در داخل تامین شود .

عبدالغفار، میزان نیاز سالانه کشور به واکسن آنفلوآنزای فصلی را بین سه میلیون تا پنج میلیون دوز ذکر کرد و بیان داشت : در صورت حمایت مسوولان ، آماده تامین این میزان واکسن تا شهریورماه سال جاری هستیم.

وی با اشاره به تغییر سویه های آنفلوآنزای فصلی در هر سال ، گفت : این آمادگی وجود دارد تا مطابق با نوع سویه ها ، واکسن آنفلوآنزای فصلی تولید شود.

شرکت داروسازی نیوادفارمد سلامت پیش از این داروی سرطان را نیز تولید و رونمایی کرد.

 استان البرز بیش از ۵۰ شرکت تولیدی در زمینه داروسازی و لوازم آرایشی و بهداشتی دارد که تعدادی از آنها دانش بنیان هستند.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها توسعه ایران رونق اقتصادی جهش تولید تولید واکسن حسن روحانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استان البرز پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسعه ایران رونق اقتصادی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسعه ایران رونق اقتصادی جهش تولید تولید واکسن حسن روحانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استان البرز اخبار کنکور واکسن آنفلوآنزای فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار در حاشیه رونمایی از داروی بوپرنورفین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب علمی و فناوری استان البرز گفت: نگاه استاندار البرز به بحث تولید دارو، نگاهی نرم‌افزاری بوده و این اتفاق خوبی است که در استان البرز رخ داده است.

وی مطرح کرد: استان البرز با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه‌های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند. این استان همچنین می‌تواند در بحث تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت فرا قاره‌ای باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: این موضوع نقش‌آفرینی البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظر ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های استان گواه این ادعاست. توسعه زنجیره تولید دارو در البرز علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع دیگری نیز نصیب استان و کشور کند و این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه پیدا کند.

این محصول در اندیکاسیون‌های ضد درد و ترک اعتیاد کاربرد دارد و در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

کد خبر 6094679

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴