Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۷ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال در این استان برای راه اندازی ۲۰۶ واحد صنعتی سرمایه گذاری شد که زمینه اشتغال سه هزار و ۹۴۵ نفر را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته یک هزار و ۷۶۴ فقره جواز تاسیس برای ایجاد یا توسعه واحدهای صنعتی در این استان صادر شد که برای این واحدها ۱۲۱ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: با راه اندازی این واحدها برای ۳۵ هزار و ۸۲۹ نفر زمینه اشتغال در این استان پیش بینی شده که این میزان نیز نسبت به سال ۱۳۹۸ از لحاظ سرمایه ۲۷۷ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال ۱۶۶ درصد افزایش یافته است.

بابایی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۷۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال و با اشتغال زایی مستقیم برای ۵۷ هزار و ۹۰۲ نفر در این استان وجود دارد.

وی افزود: سه هزار و ۲۸۳ طرح صنعتی در استان در حال اجراست که برای اجرای این طرح های صنعتی ۲۴۴ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می شود که با اتمام این طرح های صنعتی برای ۷۰ هزار و ۲۰۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی به طرح های بالای ۶۰ درصد در این استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۱۶ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۳ هزار ۳۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست که با ورود این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال برای ۸ هزار و ۹۱۴ نفر مهیا خواهد شد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

برچسب‌ها واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی ارومیه اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی ارومیه اشتغال زایی اخبار کنکور آذربایجان غربی میلیارد ریال سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی در استان با نوار تیپ است که علاوه بر صرفه جویی نزدیک به ۵۰ درصدی در مصرف آب موجب بهبود فرآیند آبرسانی زمینهای کشاورزی و افزایش تولید هم می‌شود

علی دیانتی افزود: نوار تیپ به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.

وی اظهارکرد: در این روش آبیاری، آب به منطقه ای که توسعه ریشه گیاه انجام شده به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود که عدم رشد علفهای هرز و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای حفاظت خاک در این روش است.

دیانتی، با اشاره به ضرورت استفاده از این روش آبیاری گفت: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوار تیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگذاری ساده آنها به صورت دستی است.

وی افزود: این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا ، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و همه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی هستند، استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره برداران برای استفاده از نوار تیپ در تمامی کشت های بهاره هستیم.

سالانه ۱۵ هزار تن سبزی و صیفی در محیط‌های گلخانه ای استان تولید و در آب مصرفی صرفه جویی چشمگیری در این محیط ها می شود.

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است