Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: شهردار تهران گفت: نهادینه شدن فناوری ها در قالب تشکیل یک شرکت پیمانکاری عمومی دانش بنیان و ثبت سفارش ساخت 420 واگن با شرکت واگن سازی تهران و تبدیل تعهدات دولت در تامین 2 هزار دستگاه از فاینانس خارجی به تسهیلات وام ریالی با مساعدت سیستم بانکی درخواست ما است.
به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران پنجشنبه -19 فروردین 1400- در آیین رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو گفت: در 10 کلانشهر کشور برای کمتر از 10سال آینده به 5 هزار واگن مترو نیاز داریم تا بهره وری سیستم زیرساخت مترو را به حداکثر تاثیرگذاری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: یکی از پروژه های مدرن که هدفش کاهش آلودگی و ترافیک است توسعه حمل و نقل عمومی و مترو است. در تهران بزرگترین پروژه مترو اجرا و با خطوط ریلی به طول 246.8 کیلومتر و 141 ایستگاه تکمیل شده و هم اکنون در حال بهره برداری است.
حناچی افزود: طبق ماده 5 برنامه ششم توسعه باید 2 هزار واگن برای متروها در کلانشهرها تامین شود در راستای ماده 54 قانون، شرکت مترو، ساخت قطار مترو را به منظور دستیابی به اهداف خود ، با تلاش مهندسان و صنعتگران داخلی اجرایی کرد.
شهردار تهران در ادامه گفت: ارتقای بومی سازی ساخت قطار مترو، از 30 درصد به 80 درصد، تکمیل دانش ساخت و طراحی تجهیزات و رفع انحصار و وابستگی مطلق و استفاده از حداکثر توان ظرفیت داخلی از اهداف ساخت یک رام قطار مترو بود . این طرح یکی از سریع ترین پروژه های طراحی بود که انجام شد.
حناچی درباره نتایج این پروژه هم گفت: نتایج حاصل از اجرای این پروژه، طراحی زیر سیستم های مطابق با استاندرادهای ملی و جهانی، کسب توانمندی لازم برای ساخت واگن، کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطارهای برقی ، ایجاد اشتغال برای ساخت کارخانجات ساخت داخلی است.
او افزود: با فعال شدن خط تولید قطار ملی، 5 هزار شغل مستقیم و 10 هزار شغل غیرمستقیم پایدار به وجود می آید، ضمن این که ساخت قطار 20 درصد کاهش قیمت خواهد داشت.
شهردار تهران در پایان از روحانی خواست دولت تعهدات خود در ساخت را اجرایی کند و گفت: نهادینه شدن فناوری ها در قالب تشکیل یک شرکت پیمانکاری عمومی دانش بنیان و ثبت سفارش ساخت 420 واگن با شرکت واگن سازی تهران و تبدیل تعهدات دولت در تامین 2 هزار دستگاه از فاینانس خارجی به تسهیلات وام ریالی با مساعدت سیستم بانکی درخواست ما است.
حناچی گفت: اگر قراردادهای لازم بسته شود شرکت واگن سازی میتواند تا پایان سال 105 واگن به سیستم حمل و نقل تحویل دهد.
خبرنگار: اکبر بیاتی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهردار تهران برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان

 سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند