Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: امکان ساخت ۱۰۵ قطار ملی مترویی تا پایان سال جاری وجود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیروز حناچی در مراسم رونمایی ازقطار ملی مترو که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، اظهار کرد: ما در  کلانشهر کشور برای کمتر از 10 سال آینده به 5 هزار واگن مترو نیاز داریم تا بهره وری سیستم زیرساخت مترو را به حداکثر تأثیرگذاری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از پروژه های مهم و اساسی که هدف اصلی آن کاهش آلودگی و ترافیک در کلانشهرهاست، توسعه حمل و نقل عمومی است و مترو در این توسعه نقش ویژه ای دارد. ما در شهر تهران بزرگترین پروژه را در 7 خط مترو با طول شبکه اجرا شده 246.8 کیلومتر و 141 ایستگاه تکمیل شده، بهره برداری می کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: طبق ماده 58 قانون برنامه ششم توسعه تا پایان 1400 باید تأمین 2 هزار دستگاه واگن با ارزش بیش از 2 میلیارد یورو محقق شود. در راستاری در راستای اجرای ماده 54 قانون یاد شده نیز شرکت متروی تهران ساخت قطعات ملی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق شکوفایی و نوآوری به منظور دستیابی به اهدافی که اشاره خواهم کرد، با تلاش مهندسان و صنعتگران داخلی اجرایی کرد.

وی با اشاره به اهداف این پروژه، گفت: ارتقای بومی سازی از حدود 30 درصد به بیش از 80 درصد، کسب دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری و رفع انحصار و وابستگی، استفاده از حداکثری از ظرفیت های داخلی از جمله اهداف این پروژه بوده است.

حناچی اظهار کرد: با تحقق طراحی یک رام قطار ملی مترویی در مدت 18 ماه به نوعی یکی از سریع ترین پروژه های طراحی و توسعه این محصول پیچیده در کشور تجربه شد. در این پروژه ضمن دستیابی به اهدافی که اشاره کردم بومی سازی فناوری ساخت قطار مترویی با به کارگیری 18 شرکت دانش بنیان و 4 مجموعه بزرگ صنعتی، طراحی و ساخت اولین قطار مترویی در کشور محقق شد.

وی با اشاره به نتایج حاصل از اجرای این پروژه، ادامه داد: تولید تمامی زیرسیستم ها و قطار مترویی ملی مطابق با استاندارهای بین اللملی و اخذ تاییدیه بین اللملی در سال جاری، کسب توانمندی اجرای پروژه های مترویی به صورت کلید در دست اعم از زیرساخت و تجهیزات ثابت و ناوگان، کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطارهای برقی از قبیل قطارهای پرسرعت، مترویی و تراموا،  ایجادا شتغال با استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات واگن سازی داخلی و زنجیره تأمین قطعات ساخت داخل و ایجاد اشتغال 5 هزار شغل مستقیم و 10 هزار شغل غیر مستقیم در مرحله تولید انبوه نتایج اجرای این پروژه است.

شهردار تهران گفت: امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی ها  و مانع زدایی به منظور به ثمر رسیدن این تلاش عظیم، لازم است اقداماتی انجام دهیم از جمله نهادینه شدن فناوری ها و توانمندی های به دست آمده برایهمه خطوط مترویی کشور در قالب تشکیل یک شرکت پیمانکاری عمومی دانش بنیان، سفارش گذاری حداقل 420 واگن مترو از پروژه 2 هزار دستگاه برنامه توسعه ششم و پشتیبانی از این اقدام، اختصاص منابع لازم در سال 1400 برای تأمین ناوگان وتبدیل تعهدات دولت در تأمین 2 هزار دستگاه ناوگان از فاینانس خارجی به تسهیلات وام ریالی با مساعدت سیستم بانکی کشور و صندوق توسعه ملی تقاضای ماست که امیدواریم با پشتیبانی دولت بتوانیم این حرکت عظیم را به نتیجه برسنیم  و مشکل کلانشهرها به ویژه تهران را که کمبود ناوگان را برای بهره وری حداکثری از مترو است را به نتیجه برسانیم.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در ادامه سخنان حناچی گفت: آنطور که من استفاده کردم، بیان کردید که 80 درصد امکانات مورد نیازمان در این واگن داخلی و 20 نیاز به خارج است.

حناچی خطاب به روحانی گفت: علاوه بر آن، دانش طراحی است که تغییرات بعدی و هر گونه تغییرات در قطار ملی نیازمند هیچ لایسنسی نیست.

روحانی گفت: یعنی طراحی و تغییرات در طراحی نیز به عهده ماست ولی بخش هایی نیز داریم که از خارج وارد کنیم. توانمندی ما تولید چند رام است؟ امروز یک رام فعال می شود تا پایان سال 1400 چند رام قطار آماده می شود؟

حناچی در پاسخ به روحانی گفت: اگر قرارداهای لازم بسته شود، شرکت واگن سازی تهران تا قبل انجام این پروژه با حدود 25 درصد ظرفیت فعالیت می کرد، اما این ظرفیت کاملا می تواند در اختیار توسعه قطار ملی قرار گیرد بر این اساس 105 واگن را تا 1400 میتونیم بسازیم .

روحانی در پایان گفت: این قدم مهم ما را در نیاز به قطارهای مترویی خودکفا می کند به ویژه در شرایط کرونایی به این رام ها نیازمندیم تا مسافران بییشتر با سهولت بیشتر و با وسعت بیشترِ فضا جا به جا شوند.

قطار ملی مترو فردا رونمایی می‌شوداختصاص تسهیلات 60 میلیارد تومانی صندوق نوآوری برای تولید قطارهای نسل چهارم متروقطارهای متروی تهران و حومه روزانه 50 هزار کیلومتر کارکرد دارند31 رام قطار نسل اول متروی تهران به تعمیرات اساسی نیاز شدید دارند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مترو متروی تهران شهرداری تهران شهر تهران مترو متروی تهران شهرداری تهران شهر تهران قطار ملی مترو تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آنچنان ارقام بالایی ندارد اما واقعیت این است یک معضل بزرگ ترافیکی را حل کرده است.

وی ادامه داد: این گلوگاه باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می‌شد و مضاف بر این موضوع این نقطه نا ایمن بود. این چند موضوع کار را به یک کار مهم و اثرگذار تبدیل کرد.

صداقتی با بیان اینکه تحکیم بستر بزرگراه آزادگان به طول ۱۲ کیلومتر کار اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید که دو کیلومتر طول دارد، ناایمنی که به دلیل تنگ بودن مسیر در گذشته بود را حل کرد. این سه موضوع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم در خصوص جزئیات افتتاح این پروژه گفت: ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه پروژه امروز به لحاظ ابعاد جزو کوچک‌ترین پروژه هاست اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، خاطرنشان کرد: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف شش ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح-باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این تقاطع تأثیر فوق العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت. پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دوگاز است که سال‌ها متوقف مانده بود و فاز اول پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان خواهد شد.

دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق تکمیل می‌شود

پوریافر هم درباره جزئیات این افتتاح گفت: این نقطه یکی از نقاطی بود که به چند دلیل ازجمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد. درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، خاطرنشان کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: اتمام دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق در این محدوده نیز در برنامه ما قرار دارد.

کد خبر 6089687 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است