Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@07:15:43 GMT

جمع‌آوری پسماند حجیم از در منازل 

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۷۶۶

جمع‌آوری پسماند حجیم از در منازل 

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۴ دراین‌باره گفت: «طرح پاکسازی و جمع‌آوری پسماندهای حجیم و بی‌استفاده شهروندان، از پایان سال گذشته در شمال شرق تهران آغاز شده و در سال جدید هم ادامه خواهد داشت.»
  «حمیدرضا فرخی» با بیان اینکه شهروندان نباید پسماندهای حجیم را مانند زباله تر در معابر یا کنار مخازن زباله قرار دهند، افزود: «پسماند حجیم مانند یخچال و لباسشویی خراب، مبل، فرش، موکت، وسایل چوبی، کولر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و. جزو پسماندهای خشک خانگی هستند که از اندازه معمول سایر پسماندهای خشک بزرگ‌تر بوده و قرار دادن آنها در معابر موجب نازیبایی و آلودگی بصری شهر می‌شود.»
 او ادامه داد: «از این‌رو شهروندان در صورت داشتن پسماندهای حجیم می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند، همچنین در صورت مواجهه با این‌گونه زباله‌ها در معابر، نشانی دقیق را به همکارانمان در واحد ۱۳۷ اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای جمع‌آوری و حمل آن و رفع آلودگی محیطی اقدام شود.» 
فرخی تأکیدکرد: «پسماندهای حجیم روند جمع‌آوری و مدیریت مشخصی دارند و در فرایند پردازش پسماندهای‌تر و خشک قرار نمی‌گیرند، از این‌رو قرار دادن آنها در معابر نه تنها باعث نازیبایی و بی‌نظمی چهره شهر می‌شود.»
 

کد خبر 593033 برچسب‌ها پسماند خدمات شهری منطقه ۴ همشهری محله شهرداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند خدمات شهری منطقه ۴ همشهری محله شهرداری پسماندهای حجیم جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه چهارشنبه در کارگروه پسماند استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان کرد: بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید شده و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که بایستی زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 6094800

دیگر خبرها

  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک