Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، صنعت فولاد یکی از صنایع کلیدی و اصطلاحا مادر محسوب می‌شود که گسترش و تقویت آن بی‌ شک زمینه ساز رشد اقتصادی کشورها خواهد بود. برای مثال چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود و تا ۱۰ سال آینده بر قله اقتصاد جهانی خواهد ایستاد، تولید بیش از نیمی از فولاد جهان (۵۳ درصد) را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی اهمیت تولید در رشد اقتصادی کشور باعث شده تا رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر با شعارهایی اقتصاد و تولید را در کشور بهبود بخشند. در همین راستا شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه تولیدات غیرنفتی در تلاش است تا با وجود همه مشکلات تولیدی اعم از تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا علیه ایران، تولید را در حوزه کلیدی فولاد قوت بخشد و به سهم خود چرخ اقتصاد را با سرعت بیشتری به حرکت درآورد.

یکی از اقدامات این هلدینگ اقتصادی، هدایت شرکت‌های زیرمجموعه در راستای تحقق جهش تولید، حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی است. در همین راستا شرکت فولاد تاراز یکی از این شرکت های زیر مجموعه با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌‌های فولاد مبارکه موفق به ثبت چند رکورد ارزشمند شده است. رکوردهایی که نقش موثری در تامین مواد اولیه و رسیدن به خودکفایی در لوازم خانگی در کشور داشته است.

رشد ۱۵.۴ درصدی تولید؛ رکورد تاراز در سال ۹۹

سعید رشیدی، مدیرعامل فولاد تاراز، در همین خصوص اظهار کرد: شرکت فولاد تاراز توانست با تولید بیش از ۱۷۳ هزار و ۱۰۶ تن ورق گالوانیزه در سال ۱۳۹۹ و رشد ۱۵.۴ درصدی تولید نسبت به سال ۹۸ (۱۵۰ هزار و ۸۶ تن) رکورد ارزشمندی را به ثبت رساند.

وی افزود: همچنین کسب رکورد ۹۹/۸۶ درصد محصول با کیفیت و فاقد عیب همزمان با بالاترین رکورد تولید ماهیانه به میزان ۱۸ هزار و ۵۴۹ تن با ترکیب ابعادی مختلف، از دیگر افتخارات این شرکت است.

مدیرعامل فولاد تاراز تصریح کرد: رکورد سالیانه حمل محصولات نیز بیش از ۱۷۳ هزار تن بوده که نسبت به سال ۹۸ (۱۵۲ هزار تن) ۱۵ درصد رشد داشته است.

شایان ذکر است شرکت فولاد تاراز تولید ورق گالوانیزه با پوشش‌های خاص را برعهده دارد که قابلیت مقامت در برابر خوردگی، فرم پذیری بالا، رنگ پذیری مناسب، بازرسی آسان و عملیات جوشکاری را دارد. عمده مصارف این ورق نیز در قطعات لوازم خانگی مانند یخچال، بخاری، ماشین لباسشویی، کولر، مایکرو ویو، ناودان‌ها و لوله‌‌ها، سازه‌های فضایی و انبارها، سقف‌‌های فلزی، نیروگاه‌ها، قطعات خودرو، اگزوز، مخازن ذخیره آب و کابینت آشپزخانه و ... است. لذا می توان گفت ورق‌های تولیدی گروه فولاد مبارکه، از اصلی‌‌ترین مواد خام مورد نیاز برای تولید این محصولات در کشور است.

پربیننده ترین قیمت تراکتور باز هم ۳۰درصد افزایش یافت وعده توزیع عادلانه مواد اولیه در بورس احتمال افزایش ۵تا ۱۰درصدی قیمت لوازم خانگی قیمت فلزات اساسی افزایش یافت رکورد «رکوردها» در فولاد مبارکه شکسته شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولاد فولاد مباركه اصفهان برجام فولاد مبارکه لوازم خانگی فولاد تاراز شرکت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ علی محمدی با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر اظهارکرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور که نیاز به رونق اقتصادی بیشتر از گذشته احساس می شود، طبقه کارگر نقش کلیدی در پیشبرد این هدف دارد. مدیرعامل شرکت فولاد اکسین بیان کرد: در دین مبین اسلام و روایات پیشوایان دینی مان، به کارگران توجه ویژه ای شده و از کار آنها به عنوان جهاد یاد شده است که این موضوع بار سنگینی بر دوش مسئولان برای اهمیت به دغدغه های این قشر را یادآور می شود.

محمدی در ادامه با اشاره به موفقیت های شرکت فولاد اکسین در سال گذشته و امسال، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی سال جاری، شرکت فولاد اکسین خوزستان با اتکا به کارگران جوان و متخصصان بومی خود موفق به ثبت رکوردهای بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات مانند کسب عنوان صادرکننده برتر کشور، شکستن دومین رکورد تولید تاریخ شرکت و آماده به کاری ۹۵ درصدی خط تولید شد که همگی آنها مرهون تلاش کارگران عزیز است.

وی افزود: در روزهای ابتدایی سال جاری نیز رکوردشکنی فولاد اکسین ادامه داشت و با همت بلند کارگران، شاهد ثبت میزان ۸۳ هزار و ۴۵ تن در تناژ تولید محصولات خاص با استاندار جهانی API بودیم که لبیک به شعارسال بود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به دیدار کارگران این شرکت با رهبر انقلاب، تصریح کرد: کارگران فولاد اکسین پس از دیدار روز چهارشنبه با رهبر انقلاب روحیه مضاعفی برای تداوم موفقیت های شرکت و قدم نهادن در مسیر تحقق شعار سال خواهند داشت.

محمدی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر به کارگران تلاشگر شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مجموعه مدیریتی اکسین قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی این عزیزان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان