Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:07:14 GMT

نجباء: شهید صدر سنگ بنای مقاومت اسلامی در عراق را بنا نهاد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۹۰۰

نجباء: شهید صدر سنگ بنای مقاومت اسلامی در عراق را بنا نهاد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علاءالدین الجزائری، معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در امور حوزه‌های علمیه، در سالگرد شهادت آیت‌الله «سید محمدباقر صدر»، حفظ اصالت علمی در کنار پویایی اندیشه، رویکرد اصلاح‌گرا و تعامل مردمی را از وجوه تمایز آن فقیه مجاهد برشمرد.

الجزائری  با اشاره به پرورش نسلی از جوانان مسلمان و انقلابی در مکتب شهید صدر، گفت: «تربیت‌یافتگان او در عراق، مقابل تمامی جنایات رژیم سرکوبگر بعثی و پروژه‌های استکبار جهانی ایستادند و پایداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شهید صدر همه وجودش را در راه عقیده فدا کرد تا امت اسلامی، آزاد و مستقل باشد و در برابر مستکبران و دشمنان انسانیت کرنش نکند».

معاون دبیرکل نُجَباء، پیشگامی آیت‌الله صدر در پیوستن به نهضت انقلابی امام‌خمینی (ره) و حمایت از ولایت‌فقیه را مؤلفه‌ای بارز در ترسیم هندسه شخصیتی آن شهید بزرگوار دانست و افزود: «ما در جنبش نُجَباء معتقدیم که سید محمدباقر صدر سازه‌های هندسه اسلام را به‌مثابه پروژه‌ای تمدنی و جهان‌شمول پایه‌گذاری کرد.»

الجزائری سپس اضافه کرد: «این شهید بزرگوار سنگ بنای مقاومت اسلامی در عراق را بنا نهاد که همین امر، ایشان را در جایگاه پدر معنوی و مؤسس مقاومت اسلامی عراق نشانده است».

وی از تألیفات آیت‌الله سید محمدباقر صدر به‌عنوان پشتوانه‌ای ارزشمند برای اندیشه مقاومت یاد کرد و گفت: «رویارویی مقاومت اسلامی با استکبار و صهیونیسم در حوزه‌های فکری، سیاسی، نظامی، اقتصادی و... نیاز ما به دستاوردهای علمی ایشان را مضاعف کرده است.»

معاون دبیرکل نُجَباء در امور حوزه‌های علمیه، اثرگذاری شهید صدر بر حوزه علمیه نجف اشرف و سایر حوزه‌های علمیه شیعه را واقعیتی آشکار خواند و اظهار داشت: «لطف بزرگ ایشان، تربیت نسلی عظیم از علما و مراجع بزرگ مانند آیت‌الله سیدمحمد صدر، آیت‌الله سیدکاظم حائری، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی، آیت‌الله مهدی آصفی، آیت‌الله تسخیری و شمار بسیاری از شخصیت‌های علمی در جای‌جای دنیا است.»

سید علاء الجزائری در پایان تأکید کرد: «آیت‌الله صدر اگر امروز در میان ما بود، بازسازی وجهه اسلام را  پس از خدشه بزرگی که تکفیری‌ها به آن وارد کردند ـ در اولویت قرار می‌داد و مقابله با تفرقه و طایفه‌گرایی به‌منظور بازیابی وحدت اسلامی را در دستور کار می‌گذاشت؛ همچنین با اهتمام ویژه‌ای به موضوع مقاومت اسلامی، به حق ملت فلسطین و آزادسازی قدس شریف می‌پرداخت.»

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق نجباء شهید صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی، یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد روز دوشنبه با استفاده از پهپاد، یک مرکز نظامی اشغالگران در ام الرشراش (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است.

مقاومت تاکید کرد که این عملیات در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل‌عام‌های انجام شده توسط اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و افراد مسن انجام شد.

مقاومت عراق افزود: هدف قرار دادن تاسیسات نظامی اسرائیل «ادامه رویکرد ما برای مقاومت در برابر اشغالگران» است و  «حمله به مواضع و مقرهای دشمن» ادامه خواهد یافت.

مقاومت اسلامی عراق در حمایت از غزه به عملیات خود علیه اهداف اشغالگر ادامه داده و ۲ روز پیش نیز بندر حیفا را با موشک «الارقب» هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اخیرا با استفاده از موشک «الارقب»، اهداف حیاتی اشغالگران را در «تل‌آویو» و بئرالسبع هدف قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • بندر حیفا را موشک‌باران کردیم
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • مقاومت اسلامی عراق بندر حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم