Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@00:29:07 GMT

کاهش ۸ درصدی جرائم پایتخت در نوروز ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۰۱۹

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش هشت درصدی وقوع جرم در پایتخت طی تعطیلات نوروزی خبر داد. خبرگزاری میزان- سردار علیرضا لطفی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، به تشریح آمار جرائم در ایام تعطیلات نوروزی پرداخت و گفت: از ۲۸ اسفندماه تا پانزدهم فرودین ۱۴۰۰ طرح نوروزی پلیس آگاهی در پایتخت به اجرا درآمد که در مجموع اقدامات انجام شده، کل جرائم کاهشی هشت درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت و این درحالی است که در سال گذشته به دلیل قرارگیری در روز‌های نخست شیوع کرونا مردم عمدتا در خانه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه توان کشف پلیس نیز افزایشی ۱۲.۵ درصدی داشته است، گفت: در حوزه جرائم جنایی یعنی فقدان، قتل، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز و ... نیز کاهشی ۴۰ درصدی داشتیم. به‌طوریکه طی این مدت تنها دو پرونده قتل عمد در تهران داشتیم که عاملان آن دستگیر شدند. همچنین هیچ موردی از آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه در پایتخت نداشتیم.

لطفی ادامه داد: اشرافیت پلیس بر جرائم جنایی سهم مهمی در کاهش این آمار داشت؛ به‌طوریکه قبل از تعطیلات نوروزی شش باند را که قصد انجام سرقت مسلحانه داشتند در عملیاتی پیش‌دستانه دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه جرائم جعل و کلاهبرداری نیز در تعطیلات نوروزی جزو اولویت‌ها بود، تصریح کرد: در این حوزه مجموعا ۳۹ نفر را دستگیر کردیم.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کیف‌قاپی در این مدت اندکی افزایش داشت، گفت: برخورد با کیف‌قاپی یکی از اولویت‌های ما در طرح نوروزی و همچنین در سال ۱۴۰۰ است.

موتورسیکلت ابزار ۶۰ درصد جرائم است

وی در ادامه به ضرورت ساماندهی موتورسیکلت سواران اشاره کرد و گفت: ابزار جرم در ۶۰ درصد جرائم موتور سیکلت است؛ یعنی ما در کلاسه پرونده‌ها که بررسی می‌کنیم موتورسیکلت جزو ابزار‌ها بوده است و از کیف‌قاپی گرفته تا زاغ‌زنی و ... بکار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:
توقف و نقص فنی یک دستگاه پراید، باعث تشدید ترافیک اتوبان همت بود
انتهای پیام/ برچسب ها: ترافیک پلیس راهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترافیک پلیس راهور تعطیلات نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​

تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می شود که برای رفع این خطا باید دوربین ها نوسازی شود البته دستکاری کردن پلاک توسط برخی از رانندگان در این اشتباه بی تاثیر نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین ها و دو دستکاری کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

حسینی افزود: این دو عامل باعث شده که 5 درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده سازی است و امیدواریم به زودی یعنی در سال 1403 بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته 157 میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود