Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:40:21 GMT

ساخت اولین واکسن آبزیان/ در تولید قطار مترو خودکفا شدیم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۱۱۶

ساخت اولین واکسن آبزیان/ در تولید قطار مترو خودکفا شدیم

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری امروز در «آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی معاونت علمی» که با حضور رئیس‌جمهور در قالب «شصت و یکمین برنامه افتتاح پروژه‌های کلان ملی» که به صورت ویدئو کنفرانسی از رسانه ملی پخش شد، گفت: ما در حوزه بیوتکنولوژی، اکوسیستم فعالی داریم به طوری که یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه زیست‌فناوری توانست در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه تحقیق و توسعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونمایی از ۵ طرح فناورانه

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به یکی از طرح‌های فناورانه که امروز به مرحله رونمایی رسید، گفت: واکسن آنفلوآنزا یکی از این طرح‌ها است که توسط محققان جوان کشور تولیده شده و به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: این شرکت دانش‌بنیان سه واکسن دیگر را علاوه بر واکسن آنفلوآنزا در برنامه تولید خود دارد.

ستاری با بیان اینکه همچنین قرار است این شرکت دانش‌بنیان از شهریور امسال تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی را آغاز کند، گفت: این شرکت دانش‌بنیان از ابتدا تا انتهای حوزه واکسن را بر پایه دانشی که دارد، طراحی کرده و اکنون توانسته دانش فنی تولید واکسن را به دست آورد؛ دولت برای این شرکت فقط زمینه‌سازی می‌کند و در نهایت شاید وامی ارائه کند تا محصول شرکت توسعه پیدا کند.

رونمایی از یک رام قطار مترویی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به یک رام قطار مترویی هفت‌واگنه ایران‌ساخت گفت: پیش از شروع کار شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری سه مجموعه جهاد دانشگاهی، شرکت متروی تهران و یک شرکت دیگر، ساخت قطارهای مترویی تنها ۲۶ درصد بومی‌سازی شده بود اما اکنون با تلاش این مجموعه‌ها و ۱۸ شرکت دانش‌بنیان طی ۱۸ ماه به مرحله‌ای رسیدیم که بیش از ۸۵ درصد یک قطار، بومی‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه میزان داخلی‌سازی این قطار مترویی ۷۰ درصد شده است، گفت: درواقع ۷۰ درصد این قطار داخلی‌سازی شده و امکان تولید انبوه آن وجود دارد.

ستاری با تأکید بر اینکه اکنون دانش فنی طراحی مترو را به دست آورده‌ایم، افزود: شهرداری قرارداد ۱۰۵ واگن (۱۵ رام) را بسته که قرار است بخشی از نیاز کشور را به مرور تأمین کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خطاب به رئیس‌جمهور گفت که لازم است که شما تأکید فرمائید قراردادهای داخلی با شرکت واگن‌سازی منعقد شود.

افتتاح خط تولید موتور سه سیلندر و آزمایشگاه قوای محرکه

وی با اشاره به رونمایی سوم که در خصوص افتتاح خط تولید موتور سه سیلندر است، گفت: این اولین قراردادی بود که در ابتدای برجام با یک شرکت اتریشی منعقد کردیم؛ طی ۱۵ سال اخیر، این بزرگترین سرمایه‌گذاری در بحث خودرو بوده که قرار است در آن ۱۰ نوع موتور به صورت همزمان تولید شود.

ستاری با بیان اینکه امروز فاز اول این خط تولید موتور سه سیلندر رونمایی می‌شود، اظهار داشت: ۱۵۰ هزار موتور در سال می‌تواند از ظرفیت تولید این خط تولید باشد که به مرور تا ۵۰۰ هزار موتور قابل افزایش است و می‌تواند به صورت همزمان ۱۰ موتور را به تولید برساند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه مشتری این خط تولید کاملاً مشخص است، افزود: همچنین در کنار رونمایی از این خط تولید، یک مرکز تست موتور خودرو را با همکاری دانشگاه تهران داریم که این می‌تواند یکی از بزرگترین مراکز تست موتور خودرو به شمار رود.

وی ادامه داد: این مرکز تست موتور با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی دانشگاه تهران و معاونت علمی، قابلیت تست موتورهای خودروی دیزلی، بنزینی و الکتریکی را دارد.

ستاری در خصوص این ناحیه نوآوری گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در ناحیه نوآوری شریف فعالیت می‌کنند که تاکنون فروشی برابر با ۲,۰۰۰ میلیارد تومان داشته‌اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این شرکت‌ها می‌تواند درآمد خوبی برای دانشگاه باشد، گفت: همچنین این می‌تواند مدل موفقی از نوآوری و توسعه شهری با همکاری شهرداری باشد و نشانه‌ای برای حرکت به سمت شهر تهران شهر هوشمند نیز به شمار رود.

رونمایی از اولین واکسن آبزیان

وی در خصوص آخرین رونمایی امروز گفت: این محصول اولین واکسن آبزیان است. مشخصه اصلی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که مدیرعامل این شرکت، یک خانم است.

ستاری با بیان اینکه این شرکت اقدام به شتابدهی پنج تیم برای تولید پنج محصول کرده که امروز رونمایی می‌شود، گفت: در حال حاضر تعداد زنانی که در سطح مدیریت شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند به بیش از ۱۵ درصد رسیده است. بر اساس آخرین آمار، بیش از ۳۵ درصد شاغلان شرکت‌ها، خانم هستند که این اکوسیستم جدیدی در حوزه کارآفرینی محسوب می‌شود.

کد خبر 5184408 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: سورنا ستاری شرکت های دانش بنیان دانشگاه شریف طرح های کلان ملی حسن روحانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی حاکمیت سایبری ویروس کرونا گوگل نوآوری واکسن کرونا موبایل فناوری فضایی فیس بوک ایرانسل سورنا ستاری توییتر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان شرکت دانش بنیان خط تولید تست موتور شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: «در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.»

محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخشR&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی است.»

عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد.»

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: «بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود شده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون کرده است.»

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400 در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثر دارویی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

کد خبر 847841

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی